"A bankkártya mára elengedhetetlen kellékké vált a külföldi utak során, ezt a Nemzeti Bank jelentése is igazolja, melyből kiderül, hogy egy év alatt 30 százalékkal nőtt a Magyarországon kibocsátott bankkártyával végzett fizetések aránya a külföldi elfogadóhelyeken" - mondta el a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközlemény szerint Gauder Milán, a cég regionális igazgatója.
A felmérés rámutat, hogy a síút tervezésekor változatos forrásokból tájékozódnak a síelők. Jóllehet az internet itt is vezet (27 százalékban ezt jelölték meg elsődleges információforrásként), de hasonlóan nagy szerepe van a katalógusoknak, az utazási irodáknak és főként a barátok, ismerősök véleményének. Az internetes oldalak közül a válaszadók körében különösen népszerű portál a sielok.hu, a sionline.hu, a siujsag.hu és a gulliver.hu üdülési árverés oldal.
Nem csak a tájékozódásnál, de az utazások foglalásánál is nagy szerep jut az internetes oldalaknak és az e-mail kommunikációnak. A síelők majdnem fele (45 százalék) ezen a csatornán foglalja a téli szolgáltatást jellemzően bankkártyával fizetve ki az előleget – derül ki a kutatásból. Ugyanakkor továbbra is nagy szerepük van a hazai utazási irodáknak, minden negyedik utat személyesen, közvetítőnél foglalnak a magyar síelők.
Gauder Milán hozzátette: "a felmérésből kiderül, hogy a legkisebb arányban a sípályán síbérlet vagy étel-ital vásárlására használják a bankkártyát honfitársaink, jóllehet éppen itt lenne praktikus a kártyák használata, hiszen nincs annál bosszantóbb, mint amikor sok ismeretlen aprópénzzel és gyűrött papírbankókkal kell bajlódni a nehézkes sífelszerelésben. Meglepődik majd, aki bankkártyával indul a felvonókhoz, hiszen egyre több hüttében fogadják el azokat."
Privátbankár