
Több internetező – több online-váltás
Az NRC Piackutató Kft. közelmúltban közzétett adatai szerint az internetes elérés Magyarországon négy év alatt 17 százalékról 40 százalékra emelkedett. Budapesten már 54 százalékos a penetráció, de a községekben is minden negyedik lakos rendelkezik internet-eléréssel. Nyilvánvaló, hogy az internet terjedésének bővülése a jövőben is egyre több ügyfelet terel majd az egyszerű díjszámítást lehetővé tévő online kalkulátorok, és az azokat üzemeltető online alkuszok felé.
Gazdasági helyzet
A megszorítások és az egyre növekvő kiadások várhatóan a korábbinál is többeket fognak takarékoskodásra sarkallni. A kgfb-n átlagosan megtakarítható évi 20-22 ezer forint a korábbinál is nagyobb ösztönző lehet.
Árverseny
Több piaci szereplő is szeretne minél több szegmensben a legolcsóbb lenni, így a kalkulált díjak között idén is elképzelhetőek háromszoros-négyszeres díjkülönbségek. Mivel a kötelező piacának 60-70 százaléka továbbra is a két legnagyobb biztosító (Allianz és Generali-Providencia) kezében van, más, kisebb biztosítók kedvezőbb ajánlatai sok ügyfelet mozgósíthatnak erről az oldalról. Buczolich Antónia szerint „várhatóan továbbra is érvényes lesz a korábbi évek igazsága, hogy a díjszámítást végző ügyfelek 70-75 százalékának érdemes váltania, mert a jelenlegi szerződésénél van olcsóbb ajánlat is.”
Mindent elárasztó marketing
A biztosítók erőteljes versenye nem csupán az éles árversenyben fog megmutatkozni, hanem az előző évekhez képest jóval erősebb marketingtevékenységben is. Reklámok, számtalan akció és nyereményjátékok fogják ebben az időszakban bombázni és végső soron váltásra késztetni az autósok tömegét.
Ki lehet az idei kampány nyertese?
Buczolich Antónia szerint a 14 tarifát hirdető biztosító közül öten is esélyesek arra, hogy a legtöbb új ügyfelet szerezzék meg. Ezek: az új szereplőként bemutatkozó GenerTel, a KÖBE, TIR, MÁV egyesületek, valamint a Posta Biztosító.
Az újonnan indult, magát is fapadosnak nevező Genertel biztosítónak legalább 50 ezer szerződést kell kötnie ahhoz, hogy elérje azt a kritikus üzemi szintet, amivel már biztonságosan vághat neki a 2008-as évnek. Mivel a nulláról indulnak, mindenképpen jó díjakat fognak meghirdetni számos szegmensben. Várhatóan a jó, rutinos vezetőket fogják jelentős kedvezményekkel csábítani.
A KÖBE az egyetlen olyan társaság, amely már október elején akciós díjat hirdetett. Tavaly a nagyvárosokban, és az agglomerációban élők számára kínáltak nagyon kedvező díjakat, várhatóan továbbra is ezt az ügyfélkört fogják megcélozni.
A PSZÁF felfüggesztése miatt a TIR nem vehetett részt a tavalyi versenyben. Valószínűleg szeretnék behozni a lemaradást, amit kedvező díjakkal próbálnak elérni. A MÁV Biztosító Egyesület sok autótulajdonos számára tavaly is a legolcsóbb ajánlatot adta, miközben ugyanazt a tarifát hirdették meg, mint két évvel ezelőtt. Sok változásra az idén sem kell számítani részükről. A fenti körből a Posta Biztosító stratégiája a legkevésbé kiszámítható. Amennyiben előző évi kárhányaduk megfelelően alakult, több szegmensben akár díjat is csökkenthetnek.
Egy másik kategóriát jelentenek azok a biztosítók, amelyeknek elsődleges célja állományaik megtartása, jó esetben szerény növelése. Ebbe a körbe tartozhat az idén a K&H, a Groupama, az OTP-Garancia, az Aegon, az Union, illetve a Signal Biztosító. Egy harmadik kategóriát azok a biztosítók képeznek, amelyeknél novemberben minden valószínűség szerint nagyságrendekkel több ügyfél mondja fel a kötelező biztosítást, mint ahány új szerződőre szert tudnak tenni. Ilyen veszteségekre elsősorban az Allianz, a Generali-Providencia és az Uniqa esetében lehet számítani.
Az Allianz jelenleg a legnagyobb piaci szereplő, a kgfb piac 40-45 százalékát birtokolja. Komoly infrastrukturális háttere, valamint a kapcsolódó jelentős marketingköltségek miatt számos szegmensben nem lesz képes versenyképes díjat kínálni. A második legnagyobb (20-30 százalék közötti részesedéssel bíró) szereplő, a Generali-Providencia hasonló adottságokkal küzd. Számára némi gyógyír lehet, hogy az azonos tulajdonosi háttérrel bíró Genertel sok ügyfelet visszahoz majd a csoport számára. Az Uniqua várhatóan a tavalyi nagyon sikeres kampányának áldozata lehet. A nagyon kedvező tavalyi díjak sok új szerződőt hoztak, ám a jelentősen megugró kárhányad miatt ez a biztosító az idén valószínűleg nem tudja elkerülni a drasztikus díjemelést.
Váltson most! Új kötelező, új szabályok
Rendszámok: van, amit még pénzért sem kaphat meg
Olcsó kötelező? Itt az új versenyző
Már most megköthetjük jövő évi kötelezőnket
Jövő nyárig nem biztosítható az autónk az MKB-nál