Intézkedett a PSZÁF a Citibanknál és az AXA-nál
A Citibank magyarországi fióktelepével szemben két határozat is született. Egyik határozatában arra szólította fel a Citibankot a felügyelet, hogy maradéktalanul tartsa be a Központi Hitelinformációs Rendszerre (KHR) vonatkozó rendelkezéseket, a bank adminisztrációs hibája miatt ugyanis nem rögzítették a KHR vállalati részében a panaszos hitelszerződésének lezárását és visszafizetését. A másik határozatban arra szólította fel a Citibankot a PSZÁF, hogy a hitelkártya szerződés megszüntetésére irányuló ügyféljelzéseket hibamentesen dolgozza fel, és tájékoztassa a felügyeletet az ennek érdekében megtett intézkedésekről.
A határozat indoklásából kiderül: a panaszos 2009 szeptemberében kártyaszerződésének felmondását kezdeményezte a Citibanknál 2009. október 31-i hatállyal, ám a bank ennek csak 2010 januárjában tett eleget, s 2009 október 10-től 20.152 forint összegű díjat és kamatot terhelt jogtalanul az ügyfél számlájára. Az ügyfél a felügyelet segítségét kérte ahhoz, hogy a tévesen terhelt díjakat számláján jóváírja a Citibank, ami az eljárásban megtörtént.
Az AXA Bank magyarországi fióktelepét a panaszügyek kezelése során a jogszabályban meghatározott válaszadási határidő betartására szólította fel a PSZÁF, és 400 ezer forint felügyeleti bírság megfizetésére kötelezte. A felügyelet a bírság összegének kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte, hogy az AXA nem első alkalommal sértette meg a panaszügyek kezelésére vonatkozó válaszadási határidőt, valamint, hogy a banknál az ügyfél beadványainak kezelésével kapcsolatosan korábban is történt adminisztrációs hibából eredő mulasztás.
MTI