.jpg)
Szerinte az egyes országok pénzügyi tájékozottsága az eltérő számítási módszerek miatt nem hasonlítható össze, az angolszász területek – például az Egyesült Államok, Nagy Britannia, Írország és Új-Zéland – viszont egyértelműen az élen járnak. "Az újabb és újabb termékek megjelenésével a pénzpiacok egyre bonyolultabbá válnak, növekszik a fogyasztók és a piac közötti egyensúlytalanság és az eladósodottság. Ezért is kell hangsúlyt fektetni a lakosság pénzügyi oktatására" – olvashatóak a harminc demokratikus országot képviselő szervezet szakértőjének szavai a Magyar Hírlapban.
"Írország 2003-ban foglalkozott a bankváltás folyamatának egyszerűsítésével, ami Magyarországon most aktuális. Külön forgatókönyvet dolgoztunk ki a magánszemélyeknek és a cégeknek, amely szabályozza, hogy mi a teendője a régi és az új banknak. A teljes procedúrát maximum hét nap alatt kell lebonyolítani" – mutatott rá Mary O’Dea, az írországi pénzügyi felügyelet fogyasztói részlegének igazgatója.
A kanadai pénzügyi fogyasztói ügynökség kétszázötvenmillió dollárt költött a bankok tesztelésére. Ezt a pénzt ügynökeik azért helyezték el a helyi bankokban, hogy kiderítsék, hol vannak a hiányosságok a pénzintézetek tájékoztatóiban, a kamat- vagy díjszámításban. A kanadai tapasztalatok szerint a bankok úgy igyekeznek elkerülni a leendő ügyfelek kellemetlen kérdéseit, hogy a feltételeket csak felületesen közlik az érdeklődő klienssel, és aztán akkor tájékoztatják részletesen a rejtett csapdákról, amikor már megkapta a hitelkártyáját - írja a Magyar Hírlap.
OECD: Kell a verseny, nem is kérdés
Gyurcsány: helytállnak gyermekeink a világban?