Csúszdán az elit - zárul a jövedelmi olló
2007. utolsó negyedévében a felügyeletre érkezett panaszok száma az előző negyedévhez képest 8,8 százalékkal, míg az előző év hasonló időszakához képest 13,7 százalékkal növekedett - olvasható a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete által, a tavalyi év utolsó negyedévéről kiadott panaszkezelési tájékoztatóban. A tavaly október-decemberi időszakban összesen 1337 ügyfélbejelentés érkezett a PSZÁF-hoz, 2007-ben pedig összesen 5410 panaszt reigsztráltak, 24,7 százalékkal többet, mint 2006-ban. A PSZÁF szerint megfigyelhető, hogy a két év negyedéves adataiban bekövetkezett változás biztos, egyenletes növekedést mutat.
A felügyelet honlapján közzétett információk szerint a legerőteljesebb növekedés az előző negyedévhez képest a biztosítási területen (+15,9%), illetve a tőkepiaci szektorban (+42,9%) volt, utóbbinál azonban ez mindössze 3 darabos emelkedést jelent. A pénztári panaszok száma csaknem a felére esett vissza. Az előző év hasonló időszakához képest a biztosítási szektornál stagnálás, a pénzpiaci szektornál erőteljes növekedés, a pénztáraknál pedig a panaszszám csaknem felére történő csökkenése volt a jellemző - állapítja meg a panaszstatisztikai jelentés.
A tájékoztató szerint éves szinten a biztosítási szektort illetően a panaszok száma 29,2 százalékkal nőtt, a pénz- és tőkepiaci szektorban pedig 23,3 százalékkal volt magasabb 2007-ben, mint 2006-ban. A pénztári szektort érintő panaszok száma ugyanakkor 2007-ben éves szinten is csökkent csaknem 10 százalékkal. A legnagyobb arányú növekedés a biztosító Rt-k, a bankok és a pénzügyi vállalkozások vonatkozásában történt.
Kérdezze Szakértőnket: Privátbankár Hitelcentrum
Pénz- és tőkepiaci területen a panaszok többsége változatlanul az intézmények hitelezési tevékenységével kapcsolatos, a szektorra érkezett bejelentések 62,2 százaléka függött össze a kölcsönnyújtással. A biztosítási szolgáltatások tekintetében 2007. IV. negyedévben is változatlanul a kötelező gépjármű felelősségbiztosításra vonatkozóan érkezett a legtöbb panasz, mégpedig az összes bejelentés 61,7 százaléka. |
A 2007. IV. negyedévben beérkezett 1337 panaszügynek 37 százaléka, összesen 495 ügy zárult le. Az ügyfelek számára valamilféle kedvező megoldással (vagyis eredményesen) lezárt ügyek aránya az összes lezárt ügyön belül 25,9 százalékos volt. Éves szinten a 2007-ben összesen beérkezett 5410 bejelentés közül az ügyek 81,6 százaléka, azaz 4414 ügy zárult le. Ezekből 33,1 százalék zárult le az ügyfél számára valamilyen kedvező eredménnyel - olvasható a felügyelet honlapján.
Nem került süllyesztőbe a banki javítócsomag
Kegyelmet kérnek a hosszan gondolkodóknak
Négyből egy magyar leblokkol a millióktól
A hitelek miatt sírunk továbbra is a legtöbbet
Nem lesz több apróbetű és thm-ködösítés!
Szusszanva jobban jajgat a magyar