.jpg)
A lap úgy tudja, azt a változatot, miszerint a hazai szakasz majdani üzemeltetőjének magyar résztulajdonosa ne a Mol, hanem az állami Magyar Fejlesztési Bank (MFB) legyen, Moszkvában már közel egy éve ismerik. A nyilvánosság előtt azonban a kormányközi keretmegállapodás aláírásáig mindenki a Molt hitte biztos befutónak, mivel szakmai hozzáértése a magyar gázcsövek tulajdonosaként megkérdőjelezhetetlen. Mi több, e terv előkészítésére a Gazprommal alapított is egy közös céget.
A lap szerint a hosszú hónapok óta egyeztetett és most megvalósult tervekben már szerepelt szakmai partnerként az MVM neve is. Igaz, ez végül is nem került be a szerződésbe, és a piaci értesülést sem az MFB-nél, sem a Gazpromnál nem erősítették meg.
Déli Áramlat: a cső mindkét vége rendben van
15 év alatt megtérül a Déli Áramlat
Megcsapoltak egy Mol-vezetéket
Vagy Nabucco, vagy semmi?
Gázháború: csak az oroszok nyerhetnek
Népszabadság