Itt az árhullám: az első áldozat Szentendre
Nádas Zsolt elmondta, hogy a faluban lakóknak helyben kevés a munkalehetőségük, ezért főként a fővárosba járnak naponta dolgozni, ami a kompjegy miatt havi 22 ezer forintosos többletköltséget jelent. Most, mivel biztonsági megfontolásból a Határ csárda és a sziget, illetve a másik oldalon Horány és Dunakeszi között leállt a komp, csak a tahi hídon át, 30-40 kilométeres kerülővel tudják a munkahelyüket megközelíteni az emberek, ami pluszkiadással és egyórás többlet utazási idővel jár.
Előreláthatólag az árhullám levonulása után, a hét végén indulhatnak ismét a kompok.
A sziget és a szárazföld, illetve a rajta fekvő 4 település között egyébként jelenleg nincs tömegközlekedés, e hiányt pótolja most a Volán, a kompmentes napokra, a buszok indításával.
A helyzet javítására, az itt élő, összesen 10 ezer lakos számára, a Szigetmonostor és Szentendre között megépülő híd ad majd lehetőséget. A közlekedési tárca ígérete szerint a szigeten átvezető, épülő M0-ás híd beruházásának részeként hidat kap a község. Az M0-ásról ugyanis nem lesz lejáró a szigetre, az itt húzódó, Budapestet ellátó, természetes vízbázis védelme miatt.
Jön a víz - és vele a káosz?
Uniós pénzből is enyhítik az árvízkárokat
82 millió árvíz- és belvízkárokra
Ellepték a csigák a brit szigeteket
MTI