Először mondta ki magyar bíróság, hogy a légitársaságoknak késés esetén akkora összeget kell az utasaiknak biztosítaniuk, hogy abból valóban fussa ételre, italra; az uniós rendelkezéseknél helyenként szigorúbb szabályokat csak a Budapestről induló járatoknál kell alkalmazni - írja keddi számában a Népszabadság.
A bíróság a WizzAir gyakorlatát kritizálta, de minden légitársaságra érvényesek a megemelt összegek. Noha a késések és a járattörlések esetén alkalmazandó kompenzációs és kártérítési, valamint segítségnyújtási szabályokról már 2005 óta egységes uniós szabályozás van érvényben, a tapasztalatok szerint a légitársaságok saját szájuk íze szerint – sokszor cinikusan – értelmezik azt. Jelentős késés esetén például a légitársaságoknak ételt és frissítőt kell az utasok rendelkezésére bocsátani, sok légitársaságnál azonban ilyenkor pénzt adnak az utasoknak, ám ezek az összegek még egy ásványvíz és egy szendvics megvételére sem elegendők.
A bíróság arra kötelezte a légitársaságokat, hogy 2-3 órás késés esetén 8 euró, 5-8 órás késésnél 13 euró, míg 8-11 órás csúszásnál 18 euró segítségnyújtást biztosítson, valamint hogy a budapesti reptéren magyar nyelven is tegye közzé az utasoknak szánt tájékoztatást. A Wizz Air már beépítette szabályzatába az ítéletben foglalt összegeket – tájékoztatta a lapot Kázmér Natasa, a légitársaság szóvivője. Ugyanakkor kifogásolta, hogy vonat- vagy buszjárat esetén hasonló szabályok nem kötelezik a fuvarozókat, s azt is, hogy a repülőterek büféinek szerintük is megdöbbentő árképzése miatt a légitársaságokat büntetik - írja a lap.
Népszabadság