Javítóhálózatot épít ki a Groupama Garancia
Miután az idén kevés új autó kelt el, és mérsékelt volt a használt autók forgalma is, az év közben csupán mintegy 400 ezer, a korábbi évekhez képest 10 százalékkal kevesebb új ügyfél jelentkezett a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) piacon. Ezért is lesz erős az idei kampány - hívta fel a figyelmet az ügyvezető igazgató.
A kgfb törvény szerint jövő évtől nem a személykocsi motorjának hengerűrtartalma, hanem a teljesítménye lesz a biztosítási díj egyik kalkulációs tényezője, míg a teherautóknál a hasznos terhet az össztömeg váltja fel. Csermely Tibor úgy vélte, hogy a módosítás sokkal kevesebb autóst érint, mint ahogy azt több biztosító is kommunikálja.
A javító hálózat a Groupama francia anyacégétől származik, ott 760 franchise rendszerben működő javító műhelyt foglal magában az országos rendszer. A különbség az, hogy Franciaországban aktív a kárrendezés, vagyis aki kárt szenvedett, annak nem a károkozójának a biztosítója, hanem a sajátja rendezi a kárát. Miután Magyarországon ez nem így van, a Groupama Garancia kárt szenvedett kgfb-s ügyfelei ingyenes asszisztencia szolgáltatást kapnak januártól a biztosításuk mellé. Ennek alapján évente egyszer ingyen megy ki a szerelő oda, ahol elromlott, vagy balesetet szenvedett az ügyfél autója, és ha szervizbe kell szállítani, akkor ingyenes az autómentő is.
Az MTI kérdésére, az irányított kárrendezésnek hívott javító hálózattal kapcsolatosan Csermely Tibor elmondta, hogy az egyes szervizeknél lesznek a csereautók is. A hálózat kiépítése nem igényel biztosítói befektetést, mivel a szervizek a növekvő forgalomból finanszírozzák a költségeiket, így például a csereautót is.
MTI