Jelentősen visszaesett a gépjármű-értékesítés Japánban
Alig feleannyi gépjárművet értékesítettek Japánban áprilisban, mint egy évvel korábban, az 51 százalékos visszaesés a márciusi kettős természeti katasztrófa következménye a japán gépjármű-kereskedők hétfőn kiadott közleménye szerint.
Áprilisban összesen 108.824 gépjárművet adtak el. A legnagyobb, 68,7 százalékos visszaesést a Toyota márkánál mérték. A Lexus - a Toyota luxusmárkája - esetében 44,7 százalékos volt a csökkenés. A Nissan 37,2 százalékkal, a Honda 48,5 százalékkal kevesebb járművet értékesített áprilisban, mint egy évvel korábban.
A forgalomba helyezett gépjárművek száma alapján készülő statisztikát nagy figyelemmel követik a gazdasági elemzők, mert ez az első adat, amely jelzi, hogy miként alakultak a fogyasztói kiadások az adott hónapban.
A 600 köbcentinél kisebb űrtartalmú motorokkal futó miniautóktól egészen a kamionokig valamennyi közúti gépjármű típust együttvéve 47,3 százalékos volt a csökkenés, az előző évi 352 ezerről 186 ezer darabra esett vissza az értékesítés.
Az iparág már az év elején is leszálló ágban volt - januárban 16,7, februárban 12,4 százalékos visszaesést mértek -, a földrengés- és a szökőár-katasztrófa, valamint a fukusimai nukleáris baleset azonban felgyorsította a visszaesést, márciusban így már 35,1 százalékos csökkenést mértek.
MTI