A képviselők szerint a változtatások után fokozódik a versenyt, és így alacsonyabbak lesznek az árak.
A téma tárgyalásának indoka az volt, hogy a húsz éve elfogadott eredeti jogszabály bevezetése óta a piac gyökeresen megváltozott. Korábban például a légitársaságok elsősorban saját foglalási rendszerekkel dolgoztak, ma viszont ezek többnyire függetlenek. A korábbi szigorú előírások az Európai Bizottság szerint a mostani körülmények között visszafogják a versenyt - így például arra ösztönzik a társaságokat, hogy a saját honlapjukon árulják jegyeiket -, ezzel pedig magasan tartják az árakat.
A bizottsági javaslat lényege az, hogy a légitársaságok és a foglalási rendszerek korlátozás nélkül tárgyalhassanak a légi szolgáltatások értékesítésének feltételeiről, és hogy erősödjön a verseny az alacsonyabb árak és a jobb szolgáltatások érdekében.
Az EP azt is leszögezte, hogy internetes vásárláskor a teljes árat tüntessék fel pótlékokkal és egyebekkel együtt. Az elfogadott módosítás pontos szövege szerint amikor az árak megjelenítésre kerülnek a fő megjelenítő képernyőn és/vagy amikor a sorrendbe állítás az árak szerint történik, az áraknak tartalmazniuk kell a díjtételeket és a légi fuvarozó vagy vasúttársaság felé fizetendő valamennyi vonatkozó, kötelezően fizetendő adót, illetéket, pótlékot és díjat, és azokat, amelyek képernyőn való megjelenítésükkor elkerülhetetlenek és várhatóak”.
Biztosítani kell azt is, hogy a képernyőn az információk részrehajlás nélkül jelenjenek meg, továbbá azt, hogy egyik részt vevő fuvarozó se élvezzen előnyöket a többivel szemben - szögezte le az Európai Parlament.
A szavazás után közleményt adott ki Barsiné Pataky Etelka (Fidesz-MPSZ), aki üdvözölte, hogy a csomag hatályba lépését követően erősödni fog a verseny a szolgáltatók közt, a jövőben olcsóbban juthatnak repülőjegyhez a magyar polgárok is. Külön méltatta, hogy a számítógépes repülőjegy-foglalási rendszerek kötelesek lennének rövid utazási idő (repülővel 90 perc) esetén felkínálni a vasúti közlekedést is.
A gyakorlatban egy Budapest-Bécs oda-vissza út esetében egy helyen láthatóvá válna, hogy a vasutat választva az utas nem veszít időt, de akár több mint 50 000 forintot spórolhat, és emellett a környezetet is kíméli - vélte a magyar képviselőasszony.
380: a repülővel versenyez a kínaiak szupervonata
Repülő nők: nekik jobban fáj a fejük
Ferihegy: épül az Airport City
A magyarok is kezdik felfedezni, mire jó a net
MTI