Jobb nőt ígértek: maximális bírság a társkeresőnek
A norvég Telenor tulajdonában álló, elsősorban tartalomszolgáltatással foglalkozó Digitania Zrt. 2006 júniusában kezdte különböző újságokban reklámozni "SMS magic" fantázianevű sms-társkereső szolgáltatását. A hirdetésekben jellemzően több hölgy fényképe látható, mellettük 1-2 mondatos bemutatkozó szöveggel. A szolgáltató arról is tájékoztatta a fogyasztókat, hogy hogyan válaszolhatnak sms-ben a hirdetésre, és mennyit kell fizetni egy ilyen üzenetért.
A GVH vizsgálata megállapította, hogy a reklámokban megjelent nők fotói nem minden esetben voltak valósak, azokat gyakran reklámügynökségek készítették. Ugyancsak nem mindig volt valós a szereplők bemutatkozó üzenete, mert azokat sokszor a szolgáltató a "kreatív kampány részeként" alakította ki. Ügyfelei számára a Digitania Zrt. nem biztosította, hogy minden esetben a fényképen szereplő nőkkel léphessenek kapcsolatba vagy a szöveges ismertetőkben megjelölt személyekkel ismerkedjenek, hiszen a képek illusztrációk, a szövegek pedig a szolgáltató reklámüzenetei voltak.
A GVH megállapította, hogy a szolgáltatás működését a Digitania erősen manipulálta. A vállalkozás azt sem bizonyította, hogy a létező nők valóban hozzájárultak-e ahhoz, hogy saját fotójuk helyett más kép jelenjen meg. Ám ezen esetek igazolása sem változtatott volna azon a helyzeten, hogy sem a hirdetések szövegei, sem a megjelent képek nem valóságosak, így a Digitania megtévesztette a fogyasztókat - olvasható a közleményben.
Mivel a társaság hirdetései nagy számú fogyasztóhoz jutottak el és hosszú időn keresztül voltak elérhetők, ráadásul az "SMS magic" elnevezésű társkereső szolgáltatásának egész üzletpolitikája a jogsértő magatartásra épült, a GVH a lehető legsúlyosabb bírságot szabta ki a Digitania Zrt-re.
Bűn és bűnhődés: nagy üzlet, nagy bírság
Elavult árfolyamokkal hirdetett: a GVH megbüntette
Elcsípett paneltrükk: egymilliós közbeszerzési bírság
Ma a T-Online kapott büntetést
MTI