Jogtalan a vasutasok bérkövetelése
A MÁV Zrt. közleményében emlékeztet arra, hogy a VDSZSZ ezt a követelését a pénzügyminiszter közelmúltban megemelt inflációs várakozása miatt várható reálkereset-csökkenés okán nyújtotta be a vasúttársaságnak.
A MÁV szerint a mostani - nem jogerős - bírósági döntés értelmében a VDSZSZ további 1,1 százalékos bérfejlesztési követelése ugyanúgy nem jogszerű, mint korábban a MÁV-START Zrt.-nél a 10 százalékos extra béremelési igény.
A februárban indított VDSZSZ gördülősztrájk törvényességéről a felek között vita volt. A bíróság első fokon elutasította a MÁV-társaságok beadványát a sztrájk jogellenességének megállapítására, bár azt kimondta, hogy jogszerűtlen a szakszervezet 10 százalékos többlet-bérfejlesztésre vonatkozó követelése, mint a sztrájk oka. Egyben kimondta, hogy a privatizációs bevételből való részesedésért sztrájkolni jogszerű. A MÁV szerette volna, ha a bíróság állást foglal a még elégséges szolgáltatás tartalmáról, azonban a bíróság úgy ítélte meg, hogy ebben nincs illetékessége. A bíróság döntését mind a két fél megfellebbezte.
A MÁV adatai szerint a legutóbbi április 7-én megtartott VDSZSZ sztrájkban a tervezett 1.164 személyvonatból 722 közlekedett, 442 maradt ki a menetrendből. A MÁV szerint az április 7-ei tízórás sztrájk kifulladt, mivel a MÁV Zrt-nél 121, a MÁV-START Zrt-nél 286 fő vett részt a sztrájkban, a vasutasok 98 százaléka dolgozott.
A vasúttársaság adatai szerint az április 7-ei sztrájk alatt a MÁV-csoport szinten a konszolidált veszteség 70 millió forintra rúgott, a MÁV-START jegy-visszatérítési összege belföldön 2.711.390 forint, nemzetközi viszonylatban 1.068.445 forint volt, továbbá 79.745 forint költségtérítést fizettek.
Hosszú hétvégét tarthatnak a budapestiek
Nem lesz pénteken vasutassztrájk
Menetrend szerint járnak majd az éjszakai járatok
Vakvágányon: soha nem lesz vasutas-megállapodás?
MTI