Az energia- és a takarmányárak emelkedése 10-15 százalékos termelői árnövekedést tett volna indokolttá - véli a Haltermelők Országos Szövetsége, rámutatva: a nagy kereskedelmi egységek leszorítják az árakat, ami veszélyezteti a magyar haltermelést.
A halfélék és a "tenger gyümölcsei" fogyasztása Magyarországon az utóbbi években évi 37 ezer tonna, ebből 23 ezer tonna magyar, 14 ezer tonna pedig export termék. Ennek 35 százaléka a karácsonyi kereslet miatt decemberre koncentrálódik - mondta Hajtun György, a Haltermelők Országos Szövetségének sajtófőnöke az MTI-nek.
Hardy Mihály, a Tesco áruházlánc PR-igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy a Tesco hal-értékesítésének 90 százalékát az élő ponty teszi ki. Tapasztalataik szerint is a karácsonykor keresik a vevők leginkább a halat, de az idén a korábbi éveknél korábban indult a halszezon. Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatói asszisztense az MTI-t arról tájékoztatta, hogy az áruházban az édesvízi halak közül a ponty mellett amurt, busát és pisztrángot forgalmaznak, a legkeresettebb tengeri hal a lazac. Hozzátette, hogy a karácsonyi szezonban a 150-160 tonna hal fogy náluk.

Kit érdekel, a boltban mennyibe kerül?
Tábori Béla méretes fogása
A Haltermelők Országos Szövetségének adatai szerint Magyarországon egy ember éves halfogyasztása 3,7 kilogramm, ez egy kilogrammal magasabb a tíz évvel ezelőtt mért értéknél, ugyanakkor elmarad a fejlettebb EU-országok (EU-15) 20 kilogramm feletti éves fogyasztásától. Hajtun György szerint a feldolgozott ponty iránt nő a kereslet, a teljes fogyasztás 70 százalékát ez a termék teszi ki. Kedvelt fajta még a szürke-, a leső- és az afrikai harcsa, illetve a süllő a kecsege és a keszeg.
Ünnepi közlekedés: hogy ne érje meglepetés
Tényleg durva: majdnem minden fényfüzér veszélyes
Méghogy a külső nem számít! Nagy Szaloncukor-teszt
Öt centivel lejjebb adták a magyarok
MTI