A XXI. század fiatal pénzügyi szakemberének magabiztos és világos jövőképe van karrierjéről, biztos állás és pénz motiválja – derül ki a világ legnagyobb pénzügyi és számviteli szakembereket tömörítő szakmai szervezete, az ACCA (Accociation of Chartered Certified Accountants) és a világ egyik vezető tanácsadó cége, a Mercer kutatásából.
A kutatás – amit „Y generáció: A potenciál felismerése” (Generation Y: Realising the potential) névvel jegyeztek – rámutat arra, hogy a szakma legifjabb tagjai dinamikus karrierre és ösztönző munkahelyre vágynak. A munkáltatók számára ez a kutatás felhívást jelent a jövőre nézve, ugyanis ha nem fektetnek kellő tőkét a fiatal szakemberek felkarolásába, könnyen elveszíthetik a tehetségeket.
A több mint 3200 választ számláló kutatás a világ 122 országának részvételével az egyik legjelentősebb felmérésnek számít, amely a fiatal korosztály munkavállalásával foglalkozik. Rendhagyó módon vezető világszervezetek is részt vettek az interjúban, hogy bepillantást engedjenek a frissen végzett szakemberek hatásos menedzselésébe. Többek között a Santander, a Hays, Aviva, a KPMG, és az Unilever is válaszolt a kérdésekre.
Önnek mi a legfontosabb a munkahelyén? Szavazzon! |
“Az Y generáció pénzügyi szakemberei okos tervezők. A kutatás szerint keményen dolgoznak, de gyors és egyértelmű jutalmazást várnak cserébe. Az új generáció karriervágyainak kezelése és szakmai előrejutásának átláthatósága kulcsfontosságú lesz a munkáltatók számára ahhoz, hogy betarthassák ígéreteiket. Ha a munkáltató ezt nem érti, komoly kockázatot vállal a későbbiekben, különösen, amikor a gazdasági helyzet javulni kezd” - mondta Katka Benesova, az ACCA Csehországért, Szlovákiáért és Magyarországért felelős területi igazgatója.
A kutatás további kulcsfontosságú megállapításai:
Pénzügy: ennek a korosztálynak a jutalmazáson kívül a versenyképesség is mérvadó. Ezenkívül azonban megfelelő munkaszerződést is akarnak: pénzt, optimális munkaidőt és egy olyan környezetet, mely megbecsüli személyes értékeiket.
Létfontosságú a gyakorlati tanulás: mind a munkáltatók, mind maga az Y generáció a gyakorlati tapasztalásban látják a szükséges pénzügyi ismeretek elsajátításának sikerességét. Ez a generáció a személyes tanulás híve, és sokkal kevésbé bízik az elektronikus tanulásban, mint azt sokan gondolták. A szervezeteknek széleskörű lehetőséget kell biztosítaniuk a gyakorlatra is, hogy hatékonyan alkalmazhassák ezt a generációt.
Légy vonzó, légy más: a munkáltatóknak a szakmai előrejutással kapcsolatos lehetőségeket kell középpontba állítania ahhoz, hogy vonzóvá váljon az Y generáció számára. A felmérés szerint ez a generáció, habár értékeli a munkahelye biztonságát, készen áll elhagyni azt, ha karriervágyai nem teljesülnek.
Privátbankár