Kartellvád: a vasúti szakma tagad
A közlemény idézi a vizsgálat megindításáról szóló GVH végzés szövegét, amely szerint: "a Magyar Vasúti Egyesülés szakmai érdekképviseletén túlmenően, és a MAVE tevékenysége mögé rejtve elsősorban a MÁV és a GYSEV piaci védelme és piaci részesedésének megtartása érdekében szervezi Magyarországon a liberalizált vasúti teherszállítási piacon tevékenykedő és MAVE-tagsággal rendelkező vállalkozások piachoz jutását, az elérhető piac felosztását.
A MAVE tevékenységével segíti, hogy a vasúti fuvarozásban működő tagjai a többi piaci szereplőtől eltérően kedvezőbb feltételekkel jussanak vontató kapacitáshoz, szállítóeszközökhöz, ami jelentős előnyt jelenthet számukra a piacon."
A Magyar Vasúti Egyesülés értetlenül fogadja és teljességgel megalapozatlannak tartja a hazai vasúti szektor közös érdekvédelmének ellehetetlenítését célzó eljárás alapját képező vádakat - írja a MAVE közleménye. Hozzáfűzi: "a magyar vasutak érdekeinek képviseletét felvállaló, és minden vasútvállalati engedéllyel rendelkező gazdasági társaság felé nyitott, napi vasúti működéssel hangsúlyosan nem foglalkozó Magyar Vasúti Egyesülés ellen irányuló törekvéseket elutasítják".
A MAVE hangsúlyozza, hogy az igazság kiderítése érdekében maradéktalanul együttműködnek a Gazdasági Versenyhivatallal és az érintett tagvállalatokkal.
A Magyar Vasúti Egyesülés határozottan visszautasítja a vizsgálatot kezdeményező feljelentő azon vélelmezhető szándékát, hogy ellehetetlenítse a magyar vasutak kibontakozóban lévő közös szakmai érdekképviseletét - írja a közlemény.
A MÁV csütörtök este jelentette be, hogy a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot kezdett a MÁV Zrt.-nél és a MÁV Cargo Zrt.-nél a záhonyi határátmeneti forgalom lebonyolításával, és a Hungrail Magyar Vasúti Egyesülés tevékenységével kapcsolatban. A MÁV további részleteket péntekig délig nem óhajtott közölni.
A Magyar Vasúti Egyesülés 2006 elején a magyar vasúti szakma érdekeinek képviseletére alakult. Jelenleg 10 tagja van: a CER Zrt., a GYSEV Zrt., a MÁV Cargo Zrt., a MÁV START Zrt., a MÁV Zrt., a Mátrai Erőmű Zrt., a MMV Zrt., a Szentesi Vasútépítő Kft. és a Train Hungary Kft és az Eurocom Zrt. További négy tag vár felvételre.
Kína vasúton szállít: Záhonynál kezdenek
Megvannak a MÁV-START új fejesei
"Csak" 700 millióra büntették a MÁV-ot
Nagyon kellett a MÁV Cargo a sógoroknak
MTI