.jpg)
A felperes Brüsszelből repült volna Budapestre, de a Wizz Air járata 3 órát késett. A légitársaság a repülőtéren nem gondoskodott a várakozó utasokról, a felszállást követően pedig pénzért kezdte el árusítani az ételt és az italt.
A perben az alperes légitársaság azzal védekezett, hogy a fedélzeten ingyenes ellátás nem jár. Noha üzletszabályzata előírja, hogy késés esetén az utasok étkezési utalványra, kuponra jogosultak, ugyanezen üzletszabályzat szerint az ellátásról való gondoskodás korlátozható vagy elutasítható, ha az ellátás biztosítása további késedelmet okozna.
A jogerős ítélet megállapítja, hogy a légitársaság megszegte a légi járatok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról szóló 261/2004 európai közösségi rendeletet, amikor a késés ellenére nem biztosított megfelelő ellátást a felperesnek.
A bíróság arra is rámutatott, hogy késés esetére a közösségi rendelet általános ellátási kötelezettséget ír elő, amelyet a Wizz Air üzletszabályzatában oly módon szűkít, ami veszélyezteti a közvetlenül alkalmazandó rendelet célját.
Vakrandi: kérek egy repülőjegyet, akárhová!
Még az utolsó ujjunkat is akarják az amerikaiak
Poggyászdíjat kér a Wizz Air
Épül Róma harmadik reptere
Újabb 50 gépet vásárol a Wizz Air (hanganyag)
MTI