Áruszállítás
Az árutonna-kilométerben mért teljesítmény – 25 milliárd árutonna-kilométer – 5%-kal emelkedett. A vasúti, a csővezetékes és a belvízi szállítás teljesítménye 20, 12, illetve 32%-kal nőtt, miközben a közúti szállításé 1%-kal csökkent. Az áruszállítási összteljesítményből a közúti 67, a vasúti 17, a csővezetékes 11, míg a belvízi szállítás 4%-kal részesedett.
A nemzetközi áruszállítás volumene 14, az árutonna-kilométerben mért teljesítménye 9%-kal nőtt. A belföldi áruszállítás volumene 15%-kal, teljesítménye 6%-kal csökkent - írja a KSH.
Személyszállítás
A helyközi személyszállítás naturális mutatókban mérhető teljesítménye (utas és utaskilométer) nem változott az előző év azonos időszakához képest.
A belföldi távolsági személyszállítás terén – a szállított utasok számát tekintve – az autóbusz-forgalom súlya a meghatározó: 79%. A nemzetközi szállításban 55%-os részesedésével a légi közlekedésé a vezető szerep, az autóbusz 22%-os, a vasút 23%-os hányadot képvisel.
Közúti gépjárművek állománya
2010. június 30-án a közúti gépjárművek állománya 3,7 millió volt, ebből 3,0 millió személygépkocsi. 2010 első féléve során a hazánkban forgalomban lévő személygépjárművek száma tovább csökkent, az autóbuszok (1%), motorkerékpárok (7%), tehergépkocsik (1%), vontatók (3%) számának emelkedése következtében azonban a gépjárműállomány valamelyest – 0,3%-kal – emelkedett. Továbbra is magas a gépjárművek átlagos életkora, a személygépkocsiké 11, az autóbuszoké 13 év.
2010. I–II. negyedév folyamán az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 30 ezer volt, 36%-kal kevesebb, mint a bázisidőszakban, illetve valamivel kevesebb mint egyharmada a válságot megelőző 2008 I. félévinek. Az idén január–júniusban első alkalommal regisztrált személygépjárművek 22%-a volt használt. A Ford, az Opel és a Volkswagen márkák adták együttesen az elsőként forgalomba helyezett személygépjárművek mintegy egyharmadát - olvasható a KSH jelentésében.
Privátbankár