.jpg)
A Budapest Airportnál nem kívánták kommentálni a hírt, a tárcánál pedig csak annyit mondtak, hogy még egyeztetés alatt álló, tehát nem végleges javaslatról van szó.
A GKM tervezete a jelenleginél sokkal szigorúbb szabályozást írna elő az éjszakai repülésekre: 22 óra és reggel 6 óra között összesen 40 le-, és felszállást engedélyezne, közülük éjféltől hajnali 5-ig csupán 4 gépmozgás lehetne.
A repülőtér, a légitársaságok és a turisztikai szakemberek szerint a javaslat jelentős károkat okozna a hazai turizmus és a magyar gazdaság számára, rontaná a repülőtér, a repülőtéri vállalkozások és a légitársaságok versenyképességét és csökkenne a turisták száma is.
A Budapest Airport februárban nyújtotta be a 17 pontból álló Zajvédelmi Programját, melynek több pontja az éjszakai repülési zajt csökkenti. Ezen felül további intézkedéseket tervez: önkéntes passzív akusztikai programot indít, illetve új zajvédő falat, valamint egy új hajtómű-próbázó helyet épít meg.
A környéken élők ugyanakkor rendszeresen követelik a zaj további csökkentését. Legutóbb májusban közös petícióban tiltakozott egy szocialista és egy fideszes önkormányzati képviselő a Ferihegyi repülőtér környékén élőket sújtó zajterhelés miatt. A dokumentumban a képviselők egyebek mellett a mintegy ötezres lélekszámú Erzsébet-Bélatelep nevében "követelik" azt is: éjfél és hajnali öt óra közötti időszakban a repülőteret csak rendkívüli esetekben használják.
Javaslatok a magyar légiközlekedés megváltoztatására
.Nekimentek a civilek a Hungaroringnek: túl hangos!
MTI