.jpg)
László Sándor elmondta: míg egy átlagos télen 140 ezer tonna sót, 27 ezer tonna érdesítő anyagot és 1540 liter sóoldatot használnak fel az utak tisztán tartására, a hó eltakarítására és síkosságmentesítésre, most 74.500 tonna sót, 13.500 tonna érdesítő anyagot és 770 ezer liter sóoldatot használtak. Ezen a télen hóesés okozta nehézségekkel Dél-Dunántúlon, Nyugat-Magyarországon, és Észak-Magyarország egyes területein találkoztak.
A téli szezonban végül a géppark 2 millió órát töltött készenlétben és 95.000 órát dolgozott aktívan az utakon. A munkát 851 alapgép és 1293 kiegészítő gép végezte, szükség esetén az eszközparkot további 1667 bérelt géppel tudták volna kiegészíteni.
László Sándor elmondta, hogy egy teljesen felújított úton körülbelül 6 évig nincs szükség javításra, majd megfelelő karbantartással 15-16 évre ki lehet tolni az út élettartamát. Amikor az úthibák már az út 30 százalékán jelentkeznek, akkor a burkolat cserére szorul, ami 150-200 millió forintba kerül kilométerenként.
Hozzátette: a cég minden télen 77 telephelyen készül a télre, a felkészülésnél az "átlagos telet" veszik alapul, amikor 15-20 havas, 50-60 síkos nap van, a folyamatos havazás 24 óránál kevesebb, a hőmérséklet nem esik mínusz 8 fok alá, a szél sebessége pedig nem több 30 kilométernél óránként.
Kátyúk fővárosa: 29 milliós kártérítés autósoknak
Elszomorító: öngyilkosjelöltek az autópályán
MTI