November elejétől nyilvánosak a biztosítótársaságok kgfb tarifái. Az elmúlt két hét tapasztalatai alapján milyen trendeket látnak a piacon?
Ilics László: Egyértelmű, hogy minden várakozásunknál erősebben folytatódik a piacon a már tavaly is megfigyelhető árverseny. A Generali biztosítónál a nagy piaci mozgások mellett továbbra is az az elsődleges szempont, hogy a bármi áron történő ügyfélszerzés helyett díjazzuk a lojalitást azzal, hogy hosszú távon, megbízhatóan és teljes körűen szolgáltatunk az ügyfelek elvárásai szerint.
Milyen hatásai lehetnek az alacsonyabb áraknak a biztosítótársaságok, illetve az ügyfelek szempontjából?
I.L.: A kgfb piaci mozgásoknak köszönhetően idén akár 2 millióan is válthatnak kötelezőt. Ezzel a biztosítók egyrészt sok új ügyfelet szerezhetnek, ugyanakkor adminisztrációs nehézségeik is felmerülhetnek. Az alacsony árak hatására tömegesen átszerződő autósok új kötvényeinek feldolgozása, bonus-malus besorolásuk ellenőrzése esetenként hosszú időt is igénybe vehet, ha egy biztosító nem készült fel kellően ezek gyors kezelésére. Az első csekk postázásáig akár hónapok is eltelhetnek, baleset pedig már január elsején is történhet, vagy külföldi utazáshoz zöldkártyára is szükség lehet. Az elmúlt években két biztosító működését is felfüggesztették adminisztrációs hiányosságok miatt, míg végül a csekkeket az alkuszoknak kellett kiküldeniük a biztosító helyett. Az év eleji ügyintézési problémák elkerülése érdekében ezért azt javaslom az autósoknak, hogy már a biztosítás megkötésekor fizessék be az első negyedéves díjat. A Generali egyébként automatizált folyamatainak köszönhetően már a tavaly megkötött 240 ezer kötelező biztosítást is időben gond nélkül fel tudta dolgozni.
Ugyanakkor elsősorban mégis csak a biztosítási díj mértéke a legfontosabb tényező a választásnál. Miért mennének az ügyfelek egy olyan társasághoz, amelyik drágább ajánlatot ad?
I.L.: A károsultnak és a károkozónak egyaránt sokba kerülhet, ha nem ismert, megbízható biztosítónál köti a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását. Az alacsony ár mögött ugyanis sokszor nem áll megfelelő szolgáltatás, és volt már példa arra, hogy a fizetésképtelenné vált biztosító helyett a károkozónak kellett fizetnie, a vétlen autósnak pedig saját casco biztosítása terhére kellett rendeznie a sérülést.
Az árversenybe tehát nem kíván a Generali beszállni. Akkor viszont mivel tudna érvelni amellett, hogy Önöknél kössenek kgfb biztosítást az autósok?
I.L.: A Generali a rövid távú piacnyerés helyett arra koncentrál, hogy szolgáltatási oldalon minél inkább megfeleljen az ügyfelek elvárásainak. Több mint 250 ügyfélszolgálati és képviseleti ponttal, százon felüli saját kárszakértővel rendelkezünk, ami a gépjárművek esetében biztosítja a gyors és hozzáértő kárfelmérést, javíttatást és kifizetést.
A piaci tendencia az, hogy a kötelező és a casco gépjármű biztosítás egyre inkább együtt kezelik a társaságok. Erre a kihívásra milyen válasza van a Generalinak?
I.L: Ez egy érthető folyamat, hiszen az autósoknak is kényelmesebb, ha a két biztosítás egy helyen van. A Generali jelentős informatikai fejlesztéseket hajtott végre annak érdekében, hogy minél egyszerűbb legyen a díjkalkuláció az ügyfelek számára. Most a kgfb biztosításhoz megadott adatokból a kalkulátor egyúttal casco biztosításra is készít egy számítást az ügyfél számára, és ha a kettőt együtt köti meg az autós, akár 30 százalékkal olcsóbban kaphatja meg az új cascót is.
A már említetteken kívül van esetleg olyan új szolgáltatásuk, kedvezményük, amiről érdemes tudniuk a kötelező biztosítást kötő autósoknak?
I.L.: Az idei kampányban a kgfb-vel összekötött lakásbiztosítást is kínálunk 2+3 havi kedvezménnyel. Ha tehát a kötelezővel együtt köt valaki „Házőrző” lakásbiztosítást, akkor a kgfb díjból 2 havi, a lakásbiztosítási díjból pedig 3 havi díjat takaríthat meg. Egy átlagos autó és lakás esetében például akár havi 1640 Ft-ért megköthető a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás és a Házőrző családiotthon-biztosítás együttesen. A trendek egyébként a biztosítási piacon – akárcsak a távközlési szolgáltatások esetében – abba az irányba mutatnak, hogy a legtöbb szolgáltató nem egyes termékeket, hanem komplex csomagokat kínál az ügyfelek számára. A Generali ebben a tekintetben is gyorsan reagál a változó piaci kihívásokra. A mi célunk tehát a rövid távú piacnyerés helyett a hosszú távú ügyfélkapcsolatok kialakítása széles körű biztosítási csomagokkal, az ügyfél elvárások mind teljesebb kiszolgálása érdekében.
Tovább a Generali lakásbiztosítás akció részleteihez>>>
(x)