November elejétől nyilvánosak a biztosítótársaságok kgfb tarifái. Az elmúlt két hét tapasztalatai alapján milyen trendeket látnak a piacon?
Ilics László: Egyértelmű, hogy minden várakozásunknál erősebben folytatódik a piacon a már tavaly is megfigyelhető árverseny. A Generali biztosítónál a nagy piaci mozgások mellett továbbra is az az elsődleges szempont, hogy a bármi áron történő ügyfélszerzés helyett díjazzuk a lojalitást azzal, hogy hosszú távon, megbízhatóan és teljes körűen szolgáltatunk az ügyfelek elvárásai szerint.
Milyen hatásai lehetnek az alacsonyabb áraknak a biztosítótársaságok, illetve az ügyfelek szempontjából?

Ugyanakkor elsősorban mégis csak a biztosítási díj mértéke a legfontosabb tényező a választásnál. Miért mennének az ügyfelek egy olyan társasághoz, amelyik drágább ajánlatot ad?
I.L.: A károsultnak és a károkozónak egyaránt sokba kerülhet, ha nem ismert, megbízható biztosítónál köti a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását. Az alacsony ár mögött ugyanis sokszor nem áll megfelelő szolgáltatás, és volt már példa arra, hogy a fizetésképtelenné vált biztosító helyett a károkozónak kellett fizetnie, a vétlen autósnak pedig saját casco biztosítása terhére kellett rendeznie a sérülést.
Az árversenybe tehát nem kíván a Generali beszállni. Akkor viszont mivel tudna érvelni amellett, hogy Önöknél kössenek kgfb biztosítást az autósok?
I.L.: A Generali a rövid távú piacnyerés helyett arra koncentrál, hogy szolgáltatási oldalon minél inkább megfeleljen az ügyfelek elvárásainak. Több mint 250 ügyfélszolgálati és képviseleti ponttal, százon felüli saját kárszakértővel rendelkezünk, ami a gépjárművek esetében biztosítja a gyors és hozzáértő kárfelmérést, javíttatást és kifizetést.
A piaci tendencia az, hogy a kötelező és a casco gépjármű biztosítás egyre inkább együtt kezelik a társaságok. Erre a kihívásra milyen válasza van a Generalinak?
I.L: Ez egy érthető folyamat, hiszen az autósoknak is kényelmesebb, ha a két biztosítás egy helyen van. A Generali jelentős informatikai fejlesztéseket hajtott végre annak érdekében, hogy minél egyszerűbb legyen a díjkalkuláció az ügyfelek számára. Most a kgfb biztosításhoz megadott adatokból a kalkulátor egyúttal casco biztosításra is készít egy számítást az ügyfél számára, és ha a kettőt együtt köti meg az autós, akár 30 százalékkal olcsóbban kaphatja meg az új cascót is.
A már említetteken kívül van esetleg olyan új szolgáltatásuk, kedvezményük, amiről érdemes tudniuk a kötelező biztosítást kötő autósoknak?
I.L.: Az idei kampányban a kgfb-vel összekötött lakásbiztosítást is kínálunk 2+3 havi kedvezménnyel. Ha tehát a kötelezővel együtt köt valaki „Házőrző” lakásbiztosítást, akkor a kgfb díjból 2 havi, a lakásbiztosítási díjból pedig 3 havi díjat takaríthat meg. Egy átlagos autó és lakás esetében például akár havi 1640 Ft-ért megköthető a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás és a Házőrző családiotthon-biztosítás együttesen. A trendek egyébként a biztosítási piacon – akárcsak a távközlési szolgáltatások esetében – abba az irányba mutatnak, hogy a legtöbb szolgáltató nem egyes termékeket, hanem komplex csomagokat kínál az ügyfelek számára. A Generali ebben a tekintetben is gyorsan reagál a változó piaci kihívásokra. A mi célunk tehát a rövid távú piacnyerés helyett a hosszú távú ügyfélkapcsolatok kialakítása széles körű biztosítási csomagokkal, az ügyfél elvárások mind teljesebb kiszolgálása érdekében.
Tovább a Generali lakásbiztosítás akció részleteihez>>>
(x)