Kicsi Smart vs. óriás Amerika: melyikük nyer?
Az ultrakompakt járművet - amelyet már csaknem egy évtizede árulnak Európában, eddig nem lehetett kapni a nagy testű és teljesítményű kocsik országában. A Smart - amelynek a legtakarékosabb hibrid autókéval vetekszik a fogyasztása, 40 mérföldet képes megtenni 1 gallon benzinnel.
A Car and Driver magazin szerint a Smart - különösen az első időszakban - népszerű lehet az egyediségre törekvő amerikaiak körében: ez a jármű ugyanis nem hasonlít az utakon futó többi kocsira. Az Edmunds.com internetes autós portál is dicsérte a kis jármű stílusát, takarékosságát, egyszerű kezelhetőségét és azt, hogy szinte bárhol lehet vele parkolni. Kifogásolta viszont drágaságát, a tervek szerint 11 600 dollárért fogják forgalmazni. A lap megállapította: a minikocsi - amelyből eddig 36 országban 770 ezer példányt értékesítettek - az Egyesült Államokban alapvetően a második autó szerepére számíthat.
A CNN által megszólaltatott autósok szerint a Smart "túl kicsi ehhez az országhoz". S bár a Mercedes hangsúlyozza a kocsi biztonságosságát, az amerikai közlekedésbiztonsági felügyelet még nem tesztelte az autót. Az intézet sajtófőnöke megjegyezte: a fizika törvényeit nem lehet áthágni, egy kis kocsit sok mindennel biztonságosabbá lehet tenni, de sosem lesz olyan biztonságos, mint a nagyobb, nehezebb kocsik.
Az Egyesült Államokban kétszer gyakrabban halnak meg közlekedési balesetben kisebb autók utasai, mint nagy kocsik utasai.
Minden negyedik autós a fapados biztosítót választja
Már a Pandát is koppintják a kínaiak
Szárnyal az "újjászülető" Mercedes
Megállókban töltődik az elektromos busz
MTI