Kipattant a szikra: összefogás az elektromos járművekért
"Együtt sokkal többet tudunk elérni, mint egymagában az Elmű-Émász", amely az e-community koordinátora - mondta Marie-Theres Thiell, az Elmű-Émász csoport igazgatóságának elnöke az aláírás alkalmából tartott sajtótájékoztatón. Elmondta, hogy a rendes tagok elektromos járműveket használnak, a támogató tagok a közös munka finanszírozásában segítenek, a vendégtagok pedig szellemi munkával, ötletekkel, javaslatokkal segítik az e-mobilitás elterjesztését.
Az elnökasszony hozzáfűzte: Európában 2020-re várhatóan mintegy tízmillió elektromos jármű lesz és a számuk Magyarországon is eléri majd a 25 ezret. Középtávon pedig 20-30 darabbal számolnak, míg jelenleg 5-10 ilyen gépkocsi lehet Budapesten.
Az Elmű még az év végéig a meglévő egy budapesti töltőoszlop mellett 4-5 további elhelyezését tervezi Budapesten. Ugyanakkor az év végéig meghosszabbították azt az akciót, amelynek során a meglévő töltőoszlopnál ingyen "tankolhatnak" az elektromos autósok. Gödöllőn egy ideiglenes töltőoszlopot helyeztek el az európai uniós elnökség idejére és két elektromos gépjárművet is biztosítottak hozzá a rendezvények számára.
Az e-community rendes tagja az Elmű-Émász csoport, az ABB és az elektronikai tevékenységgel foglalkozó Észak Budai Zrt., és támogatói között van például az Ernst and Young. A stratégiai partnerek között szerepel a Citroen, a Mitsubishi és a Peugeot, vendégtag pedig többek között a Fővárosi Vízművek, a The Boston Consulting, a PriceWaterhouseCoopers és a City Taxi.
Tárgyalások a "politikával"
Marie-Theres Thiell szólt arról, hogy megkezdték a tárgyalásokat a "politikával" a támogatásért. Közlése szerint a német kormány ingyenes biztosítással támogatja az elektromos mobilitást, ha a második gépjármű elektromos, valamint ingyenes parkolóhelyekkel és a buszsáv használatának engedélyezésével ösztönzik az elektromos gépjárművek elterjedését.
MTI