Kirepül az első óriás - fejek fognak hullani
A gép, amely listaáron több mint 300 millió dollár, nem csak a megrendelőnek, hanem az Airbusnak is sokba került: a villamos vezetékek szerelési problémái miatt tavaly júniusban és októberben két lépésben meghirdetett, összesen egyéves szállítási késedelem következtében a fejlesztés a 2000-ben tervezett 10 milliárd euró helyett 14 milliárdba került, négy év alatt az üzemieredmény-kiesés emiatt 4,8 milliárd euró az anyavállalat, az EADS repülő-, űr- és védelmi ipari csoport könyveiben.
Az EADS-nál vezetőváltás volt, részlegeket kénytelen eladni a cég, és most újabb fejek hullása várható, még francia kormánykörökben is, ha bebizonyosodik - amint a francia tőkepiaci felügyelet (AMF) állítja -, hogy az EADS teljes vezetősége és minden fő részvényese, összesen 1200 személy, részt vett az EADS-részvények bennfentes kereskedelmében 2005. november és 2006. március között volt. Az AMF szerint a bennfentes személyek azelőtt, hogy az EADS nehézségeit hivatalosan bejelentették, és az EADS részvényének ára lezuhant, eladták részvényeiket.
Végre döntött a BA: fellélegezhet az Airbus
Alaposan megkínozták az óriásmadarat - képek
MTI