A VH tavaly egész évben még 1476 járművet értékesített Magyarországon, ezzel piaci részesedése 15,7 százalék volt. Az idei év első kilenc hónapjának teljesítménye azonban már a válság előtti erős éveket idézi: a 923 darab járművel a VW a piac második legerősebb haszonjármű-kereskedője a Ford után, 18,8 százalékos piaci részesedéssel.
Kovács András az MTI-nek elmondta: az idén várhatóan 1200 járművet adnak át a vevőknek, jövőre pedig már 1300-at, amelyet további ötszázzal fejelnek meg az Amarok-megrendelések. Ezzel az összes eladás akár 50 százalékkal bővülhet jövőre.
A márkaigazgató kifejtette: a középkategóriájú pickupok piacán világszerte évente mintegy kétmillió autóra van igény, és a Volkswagen nem lehet a világ legnagyobb gyártója, ha ebben a szegmensben nincs jelen. A modellt jelenleg az argentínai Pacheóban gyártják, de már megszületett a döntés egy európai gyártási helyszínről, 2012-től Hannoverben is készül majd Amarok.
Kovács András jelezte: a jövő év első negyedévében megérkeznek az első rendelésekre az új modellek, és az első évben már ötszáz darab eladására számítanak. Ezzel Magyarországon piacvezető lehet a VW pickupja, amellyel elsősorban a kisvállalkozói kört célozzák meg. A teherautóként adózó Amarok a későbbiekben szimpla- és duplafülkével egyaránt kapható lesz.
MTI