
Simon Dezső, a VSZ elnöke sikeresnek értékelte a hatórás munkabeszüntetést, mint mondta, abban sokkal többen vettek részt, mint a november 7-i kétórás figyelmeztető sztrájkban. A vonatforgalommal csak közvetett kapcsolatban lévő munkakörökben a dolgozók jelentős része ugyan felvette a munkát, de az erős szolidaritás kifejezéseként az erre az időszakra jutó munkabérüket befizetik a szakszervezet sztrájk alapjába. A VSZ elnöke elmondta, hogy a sztrájk a siker ellenére nem vezetett eredményre, mert nem született megállapodás a mellékvonalakról. A VSZ sztrájkbizottsága csütörtökön értékeli a helyzetet és meghatározza a további lépéseket.
A MÁV megkezdte a vonatközlekedés helyreállítását, a munkabeszüntetés után még késésekre, járatkimaradásokra, útvonal-rövidülésekre számítani kell. A vasúti közlekedés a csütörtök hajnali órákra normalizálódhat. |
A MÁV közlése szerint a sztrájk után kiemelt feladat az elővárosi vonatközlekedés helyreállítása, a nemzetközi és IC vonatok közlekedése elsőbbséget élvez. A vasúttársaság összesítése szerint a sztrájk kezdete előtt indult vonatok nem érkeztek meg célállomásukra, ezek útközben várakoztak. Néhány vonat közlekedett Vác és Szob, Győr és Tatabánya, Kaposvár és Vásárosdombó, valamint Szekszárd térségében. A munkabeszüntetés ideje alatt mintegy 1.300 vonat kimaradt a menetrendből, és mindössze két tehervonat közlekedett.
A MÁV a sztrájk okozta kár nagyságát az adatok összesítését követően közöli majd, várhatóan a jövő héten. A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GySEV) Zrt. dolgozói kétórás figyelmeztető sztrájkot tartottak szerdán 6 és 8 órakor között a Liga szakszervezetek tiltakozási akciójához, a szolidaritás napjához kapcsolódóan.
Sztrájkok napja: Ferihegyen már túl vannak rajta
Türelmi időt kérnek a települések a szárnyvonalak ügyében
MTI