Költségcsökkentés leépítés nélkül?
Az eladásokat tekintve Európa második legnagyobb autóipari csoportja - a német Volkswagen után - eredményeinek romlása miatt tavaly indította "Cap2010" elnevezésű programját, amelynek keretében csökkentik a költségeket, és felgyorsítják az új modellek piaci bevezetést. Korábbi közlések szerint összesen akár 10 ezer munkahely is megszűnhet, eddig 4800 fős leépítést jelentettek be a világszerte 122 ezres állományból, miközben tavaly létszámstopot rendeltek el a vállalatnál és bezárták az angliai Rytonban lévő üzemet.
A vállalat 2010-ig a korábbi tervekhez képest további hat új modellt tervez piacra dobni, ami azt jelenti, hogy összesen 41 új Peugeot-Citroen modell kerül addig piacra.
Az értékesítési problémák, az ádáz verseny miatt tavaly meredeken csökkent a vállalat adózott eredménye: 176 millió euróra a 2005-ös 1,029 milliárdról. Az üzemi eredmény 1,119 milliárd euróra esett 1,94 milliárdról, az aránya a nettó bevételhez képest 2 százalékra 3,4 százalékról. A nettó bevétel hajszálnyival, 0,6%-kal emelkedett: 56,594 milliárd euróra 56,267 milliárdról.
Oroszországba tart a Peugeot
Ötezres leépítésre készülnek a Peugeot-Citroennél
Autógyártók: irány Kína
Portugál bezárás: cáfol a Peugeot-Citroen
MTI