Könnyebb lesz kipontozódni, óvatosan vezessen!
Mint mondta, a kormány célja a pontrendszer szigorításával az önkéntes jogkövető magatartás elősegítése, a közlekedés biztonságának javítása. Ezért közlekedési bűncselekményért a jövőben 9 pontot kapnak a normaszegő járművezetők, a mintegy 30 szabálysértésért pedig 1-5 pont között.
Hozzátette: a jog azonban nem mindenható, így javítani kell az oktatás-képzés feltételrendszerét, fontos a szisztematikus rendőri jelentét és a folyamatos sebességmérés is. Ez vezethet ahhoz, hogy - ahogyan Franciaországban - 42%-kal csökkenjen a balesetek száma.
Végeztek hatásvizsgálatot, és úgy becsülik, hogy ha nem változik a közlekedési morál, akkor 3500-5000 jogosítvány elvétele prognosztizálható a szigorúbb pontrendszer hatásaként. Várakozásai szerint július-augusztustól várható ugrásszerű változás a közlekedési morálban, miután visszavonták az első jogosítványokat.
A jelenleg már kiosztott büntetőpontok életben maradnak, az elévülési idő pedig kettőről három évre nő.
A közelmúltban elfogadott objektív felelősség elvével kapcsolatban elmondta: a szabályszegők május 1-jéig, az úgynevezett felkészülési szakaszban csak értesítést kapnak arról, hogy ha már "élesben" alkalmaznák a jogszabályt, milyen joghátránnyal kellene szembesülniük.
Évente 1200-1300 ember hal meg Magyarországon közlekedési balesetben - azaz csak az átlagot nézve ma is meghalt legalább 3 ember utainkon. Az eddig hatályban lévő büntetőpontrendszernek nem volt elég nagy a visszatartó ereje, mivel - bár félmillió embernek volt legalább egy büntetőpontja - mégis mindössze 350 jogosítványt vettek el azért, mert a tulajdonosa elérte a 18 pontot.
A megyei rendőrök felügyelik az autópályákat
Szilveszteri közlekedés: egész éjjel jár majd a 6-os villamos
Elszomorító: öngyilkosjelöltek az autópályán
Zéró tolerancia az M0-áson!
MTI, Privátbankár