Milyen eredményt ért el a Genertel a MÁV ÁBE ügyfelek átvételében?
Cégünk kiemelten helyen kezelte a MÁV Biztosító Egyesület megszűnése után kialakult helyzetet, mivel értékelésünk szerint sok a hasonlóság a MÁV ÁBE ügyfélállománya és a Genertel célközönsége között. Ezek közül a legfontosabb az árérzékenység, joggal gondolhattuk, hogy a Genertelnek a céginduláshoz kötött attraktív árképzése vonzani fogja a kényszerűségből biztosítót kereső ügyfeleket. Az, hogy több mint 28 ezren választották társaságunkat, ahol gyorsan és kényelmesen megköthették biztosításukat, bizonyítja az elgondolás helyességét.
Mivel magyarázható a Genertel első évének sikere?
Jó időben, jó helyen jelent meg a biztosítási piac szereplőinek versenyében az első magyar direktbiztosító, a Genertel. Az indulásunk óta eltelt alig egy év alatt az első magyar direktbiztosító több mint 100 ezer ügyféllel kötött biztosítást, ezzel bizonyította, hogy a hazai piacon folyó versenyben van létjogosultsága egy nem csupán kedvező díjú, de szolgáltatásában is kiemelkedő, kényelmes ügyintézést nyújtó biztosítónak. Mivel célközönségünk elsősorban az árérzékeny ügyfelekből tevődik össze, a sikerben természetesen nagy szerepet játszott a már említett, induláshoz kötött attraktív árképzés és a cég folyamatos kommunikációs jelenléte. Ezek természetesen nagy összegű befektetést igényeltek, de szükségesek voltak ahhoz, hogy a cég megfelelő nagyságú portfóliót tudjon összegyűjteni.
Milyen újdonságot hozott a Genertel a magyar biztosítási piacon?
A folyamatos díjcsökkenést eredményező versenyben nehéz újat alkotni, de a Genertel jól ráérzett arra, hogy az ügyfelek megszerzését és megtartását egy új üzleti modell hatékonyan tudja biztosítani. A direktbiztosítási modell egyik fő jellemzője, hogy a gépjármű tulajdonos gyorsan és kényelmesen intézheti biztosítási ügyeit. A Genertel kedvező díjú kötelező biztosítást kínál a balesetmentes gépjármű vezetők számára, amely megkötésére kényelmesen, telefonon vagy interneten van lehetőség. A direktbiztosító induló cégként nevének és arculatának megismertetésére nagy marketing ráfordítást igénylő reklámkampánnyal kezdte meg működését, amit természetesen már a következő években a direkt modellhez igazodó takarékos költekezéshez kell igazítania, mivel alapvető érdeke a működési költségek alacsony szinten tartása.
Milyen változást okozhat a MÁV ÁBE kiesése a következő időszakban?
Úgy látjuk, hogy az elmúlt évek hektikus árképzési gyakorlatát jellemző korszak után valószínűleg nyugodtabb időszak következik, ami adott esetben emelkedést jelenthet az átlagdíjak tekintetében. A biztosítók számára ez nem csupán a tisztes haszon elérése, hanem a biztonságos működés megőrzése érdekében is egyre fontosabb lesz. Ez volt a MÁV ÁBE ügy másik tanulsága. Az ügyfelek egyre inkább figyelnek arra, hogy hol kötik meg szerződésüket. A Genertel ebből a szempontból is jó választás, hiszen a cég mögött ott áll a Generali csoport megbízhatósága és tőkeereje.
(x)