.jpg)
Ezzel egyidejűleg a térségben gyártott alkatrészeket egyre nagyobb arányban építik be az Európában előállított személyautókba. A becslések szerint a Közép-Kelet Európában készült alkatrészekből 20 milliárd euró értékű elem nyugat-európai autógyárakba kerül, 18 milliárd eurónyit pedig a régióban üzemelő gépjárműgyártók használnak majd fel - áll a tanulmányban.
Az ígéretes növekedési lehetőség a japán beszállítók számára is további optimizmusra ad okot: 2015-re régióbeli értékesítésüket megháromszorozva 6,2 milliárd euróra növelhetik bevételüket - állapítja meg a tanácsadó cég.
Schannen Frigyes, a Roland Berger budapesti irodájának ügyvezetője szerint, piaci szereplők megjelenése, illetve a jelenlegi vállalatok további kapacitásbővítése várható a régióban, a 11, termelőüzemmel itt már rendelkező japán autóipari alkatrészgyártó vezetőivel készített interjú és a piaci szereplők várakozásai alapján.
Latinos lázban ég az autóipar
Amit nem gondolnánk: Szlovákia autónagyhatalom
Motoros erősítést kap a Suzuki Kínában
2009-re kivilágítják a japánok az Erzsébet hidat
Negyedmilliós Toyota-visszahívás
MTI