Közlekedés: kényelmi fejlesztések várhatók a Budapest Airportnál
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. szerdán aláírta a taxidroszt-üzemeltetési szerződést a Budapest Airport Zrt.-vel - tájékoztatta Hardy Mihály, a BA vállalati kapcsolatok igazgatója az MTI-t.
A Fővárosi Közgyűlés előzőleg 29 igen, 3 nem és 1 tartózkodás mellett fogadta el a szerződés aláírására feljogosító előterjesztést. A felek öt évre kötöttek szerződést a taxiállomások fenntartásával, működtetésével kapcsolatos kötelezettségek teljesítésére. (Ez a Liszt Ferenc repülőtér üzemeltetője által a Főtaxi Zrt.-vel korábban kötött megállapodást nem érinti.)
A szerződés megkötése azért vált szükségessé, mert a 2006-ban - szintén öt évre - kötött egyezmény kedden lejárt.
A megállapodás szerint a Budapest Airport a reptér térségében olyan közcélú fejlesztéseket hajt végre, amelyek segítik a légikikötő közlekedési kiszolgálását. Ennek értelmében utastájékoztatókat helyeznek el, amelyeken látható lesz a következő busz érkezéséig hátralévő idő, információs irodákat nyitnak, jegykiadó automatákat vásárolnak. Ezenkívül a BA vállalta, hogy a buszmegállókban ülőhelyeket létesít, a taxik számára pedig 50 férőhelyes úgynevezett pufferparkolót (várakozó parkolót) bocsát rendelkezésre.
A szerződés hatálybalépésével a szolgáltatások színvonala és minősége is tovább javulhat, hiszen az érvényben lévő szerződések alapján továbbra is a Budapest Airport hivatalos partnerei, vagyis Főtaxi és az Airport Shuttle minibusz szolgálják ki az utazóközönséget.
A BKV továbbra is a 93-as autóbusz, valamint a 200E gyorsjárat segítségével teremt összeköttetést Kőbánya-Kispest végállomás és a terminálok között, azonban az utastájékoztató rendszer és a tömegközlekedési szolgáltatások színvonalának javításáért a Budapest Airport további fejlesztések mellett kötelezte el magát - írta a BA egy korábbi közleményében.
Ebben fontos körülménynek nevezte a társaság, hogy a repülőtér előtti útszakaszok a Budapest Airport vagyonkezelésében állnak, tehát nincs szó arról, hogy a főváros átengedte volna saját területeit. A megállapodás lényege, hogy a repülőtér az általa kezelt területen a főváros által elfogadott és szabályozott módon üzemeltethesse a taxiállomásokat - szögezték le.
MTI