
A bizalmi viszony kialakítása általában abban segít, hogy az ingatlanközvetítő a sablonos szempontokon túlmenően rá is érezzen igényeinkre, preferenciáinkra. Ezek ismeretében - szakmai tapasztalatára is alapozva - sokkal nagyobb eséllyel tud optimális megoldást kínálni. Nagyobb valószínűséggel tudja olyan szempontokra is felhívni a figyelmünket, amelyekkel magunktól nem számoltunk.
A Budapest Gate gyorselemzése rávilágít arra is, hogy a férfiak gyorsabban vesztik el racionális képességeiket ingatlanvásárlás esetén, ha csinos nő az eladó. Jó példa erre az az újságcikk, amely az angol Amy Michaelsről tudósít. Az ex-ingatlanközvetítő hölgy a lakásokat nézegető férfiakat rendszeresen meglepte egy olyan ajánlattal, amit nem tudtak elutasítani. A 33 éves Amy először körbevezette őket a lakáson, majd a hálóban levetkőzött. Így közel 1000 ingatlant kereső férfivel került kapcsolatba.
A férfiak és a nők lakásvásárlási szokásainak aspektusát vizsgálja a Sasad Resort kutatása is. Ingatlanpiaci megfigyelések szerint a férfi dönti el, hogy mekkora az az összeg, melyet a család lakásvásárlásra tud fordítani. A nő végzi az adatgyűjtést, hirdetéseket figyel, összehasonlítja a szóba jöhető városrészek adottságait. Miután a lehetőségeket megbeszélte a család, az ingatlanirodába már együtt érkezik a pár.
A férfi elsősorban racionálisan vásárol, kérdései műszaki, illetve technikai jellegűek: milyen a burkolat, a fűtés, rákérdez a rezsi várható alakulására. Mint azt Dömötör Mónika marketingért felelős igazgató elmondta: a család hölgytagját az érzelmek is nagyban befolyásolják, szubjektívebb kérdésekkel bombázza az értékesítőket. Gyakorlati dolgokra kérdez rá: milyen világos a lakás, mekkora a konyha, milyenek a beépített bútorok, a színek, a környék infrastruktúrája, van-e óvoda, orvos - olvasható a lakásvásárlási szokásainkat elemző gyorsjelentésben.
Kedvezményes hitelek: megnézik, mire fordítja!
Álmodj egy otthont magadnak - a többi csak sok pénz kérdése
Luxusra mindig van pénz
Nem csak ablakcserére lehet pályázni
A világ élvonalában egy budapesti projekt
Adóssággal a nyakunkban is a cserén jár az eszünk