Látványosan nő az internetes eladás a cseheknél
Csehországban jelenleg 40 internetes üzletház működik; számuk és forgalmuk folyamatosan bővül. Ezt jelentősen segíti, hogy az utóbbi időben a vevő bármiféle árut 14 napon belül visszaadhat, mégpedig anélkül, hogy indokolnia kellene miért. Sokat javult a vásárlói komfort és a vevői biztonság, s csökkent a szállítási idő. Mindezt a csehek igen kedvezően értékelik, s az alacsonyabb árakkal együtt a zene, az elektromos műszaki berendezések, gépek, ruhafélék mellett már autót és lakást is vásárolnak interneten keresztül.
Az egyik legnagyobb vonzerő az, hogy sehol sem kell sorban állni, mindent otthonról lehet elintézni, s az üzletek árpolitikára rugalmas és kedvező.
"Az internetes üzletek fenntartása jóval alacsonyabb költséggel jár, mint a hagyományos boltoké, ez lehetővé teszi az alacsonyabb árszintet" - mondta pénteken újságíróknak Ondrej Fryc, a Mall.cz üzletközpont vezérigazgatója. Kifejtette: a forgalom gyors növekedése az internetes boltokat is arra kényszeríti, hogy saját raktárakkal rendelkezzenek a fogyasztók igényeinek gyorsabb kielégítéséhez.
A fejlődés nagyon fontos tényezője, hogy Csehországban gyorsan terjed az internet használata. A legutóbbi kimutatások szerint mintegy 4,5 millió cseh állampolgár használja rendszeresen a világhálót, s a statisztikák és felmérések szerint mintegy kétharmaduk vásárol is az interneten keresztül. "Ezek az számok európai mércével mérve is magasak, nőni fognak. Ez azt is jelzi, hogy a csehek hívei a haladásnak és a műszaki újdonságoknak" - véli Fryc.
Lehet, hogy Ön is megkeseríti az emberek életét
Online mocskolódás: indulatok Niki miatt
Malév: csak emlék lesz a papírjegy
50 százalékkal is nőhetnek az internetes eladások (hanganyag)
MTI