Leáldozhat az áruhitelek csillaga, előretörnének a hitelkártyák
A válság az áruhitelezést igencsak visszavetette, azonban a hitelkártyás szokásokat inkább csak átalakította, de nem tépázta meg. A Tesco és a Budapest Bank ezért most összefogott és egy közös szolgáltatással jelentkeznek.
Az áruhiteleken túl immár a Budapest Bank hitelkártya-szolgáltatása is elérhető a Tesco áruházakban annak az együttműködésnek köszönhetően, amely idén januárban kezdődött a kiskereskedelmi lánc és a hitelkártya-kibocsátó pénzintézet között. Az új plasztik összekapcsolja a Tesco Clubcard törzsvásárlói programját, valamint a pontgyűjtést, illetve pénzvisszatérítést kínáló hitelkártyákat.
Az áruház törzsvásárlói programja keretében visszatéríti a költések egy részét (0,5%-át), aki pedig a bank hitelkártyájával fizet a Tescóban, ennél többet, összesen 1,5%-ot kap vissza a blokkon szereplő összegből, amelyet a Clubcardon írnak jóvá. (A részletekről, kamatokról és egyéb feltételekről a Budapest Bank honlapján, illetve a Tesco áruházakban kapható bővebb felvilágosítás.)
Áruhitel helyett hitelkártya
Az áruhitelezés területén rendkívüli visszaesés volt tapasztalható a válság hatására. 2010-ben az újonnan folyósított áruhitel volumen a 2008. évi volumen 38%-ára zsugorodott. A hitelkártyás költésekre ezzel szemben sokkal kevéssé voltak hatással a megváltozott gazdasági körülmények: szinte folyamatosan növekszik a vásárlási összvolumen. Az átlagos tranzakciós érték ugyanakkor csökken, ami azt jelzi, hogy az ügyfelek egyre tudatosabban használják a plasztikot: a mindennapi vásárlásaik során egyre gyakrabban veszik elő, és fizetnek hitelkártyával kis összegű tranzakcióknál is.
A lakossági fedezetlen hitelezés megújításában lényeges a Budapest Bank és a Tesco együttműködése, hiszen a vásárlókártya részben helyettesíti, illetve kiváltja a hagyományos, kis összegű, rövid futamidejű áruhitelezést.
Privátbankár