Az utasok komfortérzetének javításáért h
árom Combino villamoson három különböző léghűtési technikát tesztel a BKV Zrt. - tájékoztatta a cég kedden az MTI-t. A Siemens Zrt.-vel kötött megállapodás értelmében az egyik megoldás az lesz, hogy a tesztjárművön a nyitható ablakok felületét megkétszerezik, így a jobban beáramló menetszél csökkenti a járműben képződő hőt és párát - írta közleményében a közlekedési vállalat. A másik elképzelés szerint a meglévő szellőzőrendszert alakítják át, ennek köszönhetően a belső párás levegő helyére "friss, külső levegő áramlik" a nyári napokon, a harmadik változatnál pedig a villamos középső kocsiszekrénye fölé légkondicionáló kerül, így a jármű közepére fújt hideg levegő keveredik majd az oldalsó szekrények melegebb levegőjével "optimális hőérzetet biztosítva az utazóknak" - olvasható a dokumentumban.
Ezen kívül mindhárom átalakított villamoson a vezetőfülkékben lévő légkondicionálók az utastér legmelegebb pontjait fogják lehűteni - tájékoztatta a távirati irodát a BKV.
A három megoldás közül a legoptimálisabbat a későbbiekben mind a negyven Combinón alkalmazni fogják, a tesztelésre átalakított villamosok június elején készülnek el - közölte a BKV Zrt.
Júliustól változnak a jegyárak
Leálltak a villamosok, trolik - áram-gondok a BKV-nál
Megérkezett az utolsó Combino is - 4-5 ingyen érkezett
MTI