M0: nyár végétől bővül a kör
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. sajtóreferense elmondta, hogy a jelenlegi viszonylag enyhe időjárás ellenére azért kell márciusig várni az újraindulással, mert éjszaka még fagyok vannak, a földmunkák azonban csak plusz 5 fok felett végezhetők. Így is a 42 műtárgy, aluljáró, felüljáró építése folyamatos - tette hozzá.
A 4-es utat az M3-as autópályával összekötő szakasznál a munkálatokat sokáig hátráltatta, hogy a nyomvonal kisajátításánál több mint 10.000 tulajdonossal kellett egyeztetni, különösen a Budapest XV. és a XVI. kerületben vannak ilyen területek, ezeket jogi kérdéseket a közigazgatási hivatal közreműködésével döntő többségében mostanra sikerült tisztázni - utalt rá a sajtóreferens.
A beruházás értéke 42 milliárd forint, az EU Kohéziós Alapja 85 százalékos támogatást biztosít hozzá.
A műszaki átadás után a szakhatóságok ellenőrzik az új pálya paramétereit, és várhatóan a nyár végén indul meg a forgalom ezen a szakaszon. Augusztus végén az M0-ás autópálya-hidat is átadják, ez már enyhíthet a főváros forgalmán, amelynek hozzávetőleg 20 százalékát teszi ki az átmenő forgalom. Az új útvonal örvendetes módon különösen a nehézgépjárművek számára kínál majd alternatívát - hívta fel a figyelmet Béni Gyöngyi.
Zéró tolerancia az M0-áson!
Zónásítanák Budapestet
Budakalász beperli a közlekedési tárcát
MTI