.jpg)
Az internetszolgáltató ugyanis reklámjaiban azt ígérte, hogy a fogyasztó 30 napon belül mindenféle költség és kötöttség nélkül elállhat a szolgáltatástól.
A versenyhatóság vizsgálata azonban kiderítette, hogy a tájékoztatás nem volt valós, a reklámokban nem szerepelt, hogy ha a fogyasztó a szolgáltatást egy hónapon belül lemondta, úgy a T-Online felé fizetési kötelezettsége ugyan nem keletkezett, ám a Magyar Telekom nagykereskedelmi feltételei szerint a felmondást követő három hónapig nem minősül új fogyasztónak.
A fogyasztók egy köre számára azonban számított, számíthatott az, hogy új fogyasztónak minősül-e vagy sem. Azon internetes szolgáltatóknál ugyanis, akik a Magyar Telekomtól vették a kiskereskedelmi ADSL szolgáltatás alapjául szolgáló nagykereskedelmi szolgáltatást, szintén csak új ügyfelek kaphattak kedvezményes árat.
A GVH szerint a végső felhasználó fogyasztóknak nem kell tisztában lenniük a nagykereskedelmi feltételekkel és az abból fakadó - számukra kedvezőtlen - következményekkel.
A bírság összegének meghatározásakor a versenyhatóság súlyosbító körülményként értékelte, hogy a megtévesztő reklámokat hosszú időn keresztül közölték és azok jelentős fogyasztói körhöz jutottak el. Ráadásul az ADSL piacon intenzív versengés folyik, a T-Online pedig számottevő piaci részesedéssel rendelkezik.
Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy nem súlyos jogsértésről van szó, a megtévesztő magatartás pedig csak a fogyasztók egy részének döntésére lehetett hatással.
Ellenőrizze sávszélességét: ha kevés, panaszkodjon
Versenykorlátozásért 5 milliós bírság
Bankközi jutalék: versenyellenes a megállapodás?
Bírság: a fogorvosok hatoda ajánl Colgate Totalt
MTI