.jpg)
A 400 kilométeres londoni metróhálózat 12 fővonalából kilencnek a karbantartását a Metronet nevű magánkonzorcium végzi a Transport for London (TfL) - a brit főváros tömegközlekedését felügyelő, városházi tulajdonú vállalat - megbízásából. A Metronet azonban július vége óta csődgondnokság alatt áll.
A TfL szerint ugyanakkor a sztrájk mögött álló fő brit közlekedési szakszervezet, az RMT "kőbe vésett garanciákat" kapott arra, hogy a karbantartó cégnél a csődeljárás ellenére sem lesznek elbocsátások, kényszeráthelyezések és nyugdíjcsökkentések.
A munkajogi vitában éles hangon foglalt állást Gordon Brown brit miniszterelnök is, aki kedd délután tartott havi nemzetközi sajtótájékoztatóján "teljes mértékben igazolhatatlannak" nevezte a londoni metrósztrájkot.
A sztrájk első teljes napján, kedden a napi 3 millió - évente több mint 1 milliárd - utast szállító londoni metró 12 fővonalából a Metronet által fenntartott kilenc egyáltalán nem működött. A három működő vonal karbantartását egy másik vállalat végzi, de ezek egyike is részlegesen zárva volt az itt dolgozók szolidaritási akciója miatt. A sztrájk a várakozásoknak megfelelően súlyos fennakadásokat okozott a kedd délelőtti és esti tömegközlekedési csúcsidőszakban egyaránt; az egyébként is túlzsúfolt vonatok és városi buszok képtelenek voltak elszállítani a metróból kiszorult milliós tömeget.
Hatalmas káosz Londonban a metrósztrájk miatt
Párizs-London csak 135 perc a szupervonattal
MTI