.jpg)
A kutatásból az is egyértelműen kitűnik, hogy a biztosítottakat biztosítóválasztásnál kizárólag az ár érdekli. A megkérdezettek 77,8 százaléka a fizetendő biztosítási díj összege miatt váltott egy évvel ezelőtt biztosítót. A válaszadók 9,5 százaléka a biztosítótársaság rossz hívnevét, 7,1 százalék korábbi rossz tapasztalatait említette a biztosítóváltás fő indokaként.
Az idei évi „szezonra” vonatkozó egyik legérdekesebb információ, hogy míg egy évvel ezelőtt a válaszadók csupán 10,7 százaléka váltott saját bevallása szerint ténylegesen biztosítót, idén azok aránya, akik megfelelő ajánlat esetén hajlandók kötelező gépjármű felelősségbiztosításukat a jelenlegitől eltérő biztosítónál megkötni eléri a 21,3 százalékot.
A lehetőségekről való tájékozódáshoz a legtöbben nem tervezik szakértők segítségét bevonni. A vizsgálat során megkérdezettek közel fele az interneten keresztül kíván tájékozódni; harmada említette a napilapokban közzétett tarifatáblázatot, 30 százalék pedig a hirdetéseket jelölte meg tájékozódási forrásként.
A nagy autós biztosítók különböző módon reagáltak a piacra a jövő évi kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) díjaik meghirdetése során, az Allianz díjat csökkentett, míg az Uniqa emelte azokat - derült ki a keddi ismertetőkből, illetve a megkérdezettek válaszaiból. Az 1,8 millió ügyfelére vetítve átlagosan 5 százalékkal csökken az Allianz Biztosítónál a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás díja 2008-ban.
A piac második helyén álló Generali-Providencia a biztosítás.hu számítása szerint átlagosan 3-4 százalékkal emelte díjait. A kötelező biztosítás díjbevételét tekintve harmadik helyen álló Uniqa Biztosító a kár-infláció mértékével növelte a jövő évi díjait. Ez átlagosan 7-8 százalékos díjemelést jelent, de sok függ a személyes feltételektől.
Kötelező: durva különbségek a biztosítók között
Mától nyilvánosak az új kötelezők tarifái
Csak két SMS kell az új kötelezőhöz
Kevesebbet fizetnek az Allianzosok