
A felmérésben a kérdőívre válaszolók mintegy 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy egy szerelő, vagy javítást végző munkás indokolatlanul magas összeget kért. Szintén 35 százalék körüli azoknak a száma, akiknek egy bank, vagy biztosító nem a számukra legjobb ajánlatot adta.
Mindösszesen öt százalékuktól kért állami, vagy önkormányzati dolgozó szolgáltatásért cserébe szívességet, vagy kenőpénzt - derül ki a felmérésből. Európában a korrupció leginkább Ukrajnában és Szlovákiában érhető tetten, de Csehország és Görögország is a lista felső harmadába tartozik. Magyarország a 24 ország átlaga alatt, a kilencedik a rangsorban.
A felmérést a részt vevő országok mindegyikében azonos időben végezték el összesen 45 ezer ember megkérdezésével.
***
A kormány elfogadta a fogyasztóvédelmi törvény módosítására vonatkozó, az Országgyűlésnek beterjesztendő javaslatot, amelynek célja, hogy nagyobb garanciákat, biztonságot adjon a fogyasztóknak - ismertette Lamperth Mónika szociális és munkaügyi miniszter szerdán Budapesten, a kormányszóvivői tájékoztatón. A kormány döntött arról, hogy a Szociális és Munkaügyi Minisztériumban jövő év január 1-jétől létre kell hozni az állami fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálatot.
A tervek szerint a törvénymódosítás szeptember 1-jétől lépne hatályba. A javaslat szerint szigorodnának a szankcionálás szabályai, így például a fogyasztóvédelmi hatóságnak nem lenne mérlegelési joga a közzéteendő határozatok ügyében, illetve bizonyos bírságminimumot is bevezetnének. A kormány határozatban döntött arról is, hogy június 30-ig megalakul a fogyasztóvédelmi tanács. Ebben a testületben képviseltetik majd magukat a kormányzati, a fogyasztói és munkavállalói, valamint a vállalkozói szervezetek.
Jobb nőt ígértek: maximális bírság a társkeresőnek
Bűn és bűnhődés: nagy üzlet, nagy bírság
Elavult árfolyamokkal hirdetett: a GVH megbüntette
Elcsípett paneltrükk: egymilliós közbeszerzési bírság
Ma a T-Online kapott büntetést
MTI