Légrádi Márk, a terv ötletgazdája és két társa, Kézdi Réka és Szilágyi Krisztina szeptember 21-re tervezte az indulást, amit a hajó technikai és biztonsági felkészítése miatt két héttel későbbi időpontra halasztottak. A fiatalok szeptember első felében találták meg a megfelelő hajót, egy Beneteau First 40.7 típusú vitorlást. Ahhoz azonban, hogy a hajó biztonságos otthonuk legyen, a fedélzeten és a kabinokban is el kell végezni bizonyos biztonsági és egyéb átalakításokat.
"A legfontosabb teendő a hajó elektromos rendszerének beüzemelése, ami összefügg az út célkitűzéseivel is. Az expedíció legfontosabb kommunikációs célja, hogy ráirányítsuk a figyelmet a környezettudatos magatartás fontosságára, így a hajón mi sem fogunk motort használni. Elektromos áramot a nap, a szél és haladásunk energiájából fogunk nyerni, amihez azonban a hajó teljes elektromos rendszerének átalakítása szükséges" - tudatták az MTI-val a "földkerülők".
út másik célja, hogy felhívja a figyelmet arra, a fogyatékkal élők ugyanúgy képesek részt venni és helytállni egy ilyen nagyszabású vállalkozásban, mint ép társaik. A földkerülésen a két ép fiatal, Szilágyi Krisztina és Légrádi Márk mellett a mozgássérült Kézdi Réka is részt vesz, aki 1992 óta vitorlázik.
Légrádi Márk 17 éve foglalkozik vitorlásoktatással, mindkét lány a tanítványa. Kézdi Rékával a Balatonon már kipróbálta milyen kikötés nélkül vitorlázni, 25 napot töltöttek a tavon júliusban. Szilágyi Krisztina később csatlakozott a kétfős csapathoz, bár korábban is dolgozott velük, hiszen ő látta el a kommunikációs feladatokat. Légrádi Márk szerint ha jól tudnak haladni, 160 nap alatt meg tudják kerülni a Földet kikötés nélkül.
Fenékig merültek: ilyen mélyen még senki sem járt
Felfedik a Bajkál-tó rejtett titkát
Tájszólásuk alapján azonosíthatók a delfinek
MTI