Magyarországra mutogat a Tesco
A legkiterjedtebb brit kiskereskedelmi hálózat, a Tesco 2,653 milliárd fontos adó előtti eredményt jelentett a február 24-én végződött üzleti évéről, 18,4 százalékkal többet az előző évi 2,24 milliárdnál. A cég nettó bevétele 7,98 százalékkal 42,6 milliárd fontra emelkedett 39,45 milliárdról.
Az európai szárazföldön a forgalom 18,7 százalékkal 6,3 milliárd fontra nőtt, de a nyereségesség kissé csökkent a Csehországban a Carrefourtől és az Edekától, illetve Lengyelországban a Casinotól megvett boltok felvásárlási és beillesztési költségei miatt. Ettől függetlenül Közép-Európában és Törökországban általában mindenütt javult a helyzet, de ezt némileg "ellensúlyozta a gyenge gazdaság hatása Magyarországon" - írták a beszámolóban.
80 milliós bírság az Auchannak és a Tescónak
Magyarországon is nőtt a forgalom, de a profitteljesítmény elmaradt a tervezettől. A pénzügyi évben 14 új áruházat nyitottak Magyarországon, és a mostani pénzügyi évben 15 százalékkal akarják növelni az eladóteret.
A Tesco nemzetközi internetes értékesítésének bevétele 29,2 százalékkal, az adó előtti eredménye 48,5 százalékkal gyarapodott. A Tesco egyébként az idén megjelenik az Egyesült Államokban is, egyelőre a nyugati parton, Los Angelesben és környékén.
Nem áprilisi tréfa: fagyossá vált az árhangulat
Körbenéztünk, elszédültünk: elszálltak az árak
Kék-fehér mez nélkül verhető volt a Tesco
MTI