GSM, GPS
A telekommunikációs, média és technológiai iparágak szereplőinek 2008-ban is izgalmas kihívásokkal kell szembenézniük - olvasható a Deloitte szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében. A cég ágazati előrejelzései szerint noha az amerikai hitelválság 2008-ban sokat fékezhet a fúziók és felvásárlások lendületén, mégis valószínű, hogy az akvizíciók által hajtott növekedés változatlanul erős marad a telekom szektoron belül. Amíg azonban a fejlett világ mobil szolgáltatói újabb és újabb felvásárlási lehetőségek után kutatnak, 2008-ban megfordulhat az eddigi trend: a feltörekvő piacok vezető szolgáltatói prédából ragadozóvá léphetnek elő, az új előfizetők százezrei ugyanis komoly bázist és gazdasági erőt jelentenek számukra - állapítják meg.
2008. szeptember 7-én a GSM 21 éves lesz. A közlemény szerint a technológia amerikai jogrend szerinti nagykorúvá válásának napján is várhatóan 3 milliárd dolláros bevételt, a világ napi GDP-jének 1,36 százalékát fogja a konyhára hozni. De a GSM hálózatokra a felnőttkort elérve is kemény kihívások várnak: az előrejelzés szerint a GSM mobilszolgáltatóknak idén új stratégiákat kell kidolgozniuk üzleti működésük legfontosabb területein, a technológiának minden eddiginél jobban kell teljesítenie, hogy továbbra is a csúcson maradhasson.
Mozi A filmszínházaknál 2008-ban felgyorsul a digitális sugárzásra való átállás, ebben azonban a filmstúdióknak nem feltétlenül lesz szerepe. Ez az év a megfelelő infrastruktúrával rendelkező mozikban megteremti a sportesemények, koncertek és egyéb, kiemelt érdeklődésre számot tartó események élő közvetítésének gyakorlatát. Éppen azok a műfajok költözhetnek tehát be a vetítőterembe, amelyek a klasszikus filmszínház számára állandó konkurenciát jelentenek - olvasható a közleményben. |
PC és védelem
Az első személyi számítógép megjelenése óta egyrészt exponenciálisan megnőtt a PC-ken tárolt adatmennyiség, de legalább ilyen mértékben nőtt ezen adatok értéke és jelentősége is. Az értékeket pedig meg kell védeni, így a közlemény szerint 2008-ra egyre népesebbé válik azon felhasználók tábora, akik számítógépük élettartama alatt többet költöttek már vírusvédelemre és internetbiztonságra, mint amennyibe a gépük eredetileg került.
Ez a trend valószínűleg nem áll majd meg a személyi számítógépeknél, és ugyanez a tendencia érvényesülhet az MP3 lejátszók, mobiltelefonok, asztali DVD felvevők és külső tárolóegységek esetében is - jósolják. Ezek a készülékek bár különböző formátumokkal dolgoznak, közös bennük, hogy napjainkban mind értékesebb adatok tárolására használják őket.
Online marketing
Az online hirdetés fennállásának 15. évfordulóját ünnepli 2008-ban - az első banner eladása óta az online reklámozás összesen 42 milliárd dolláros iparággá nőtte ki magát. A Deloitte szerint mégis úgy tűnik, 2008-ban az online hirdetések piacán sokasodnak az akadályok. Az egyik ilyen akadály a fogyasztók fokozódó ellenszenve az online hirdetési forma ellen; a másik pedig a felhasználók növekvő ellenérzése az online szokásaik nyomonkövetése miatt.
A hirdetőknek lépniük kell és fel kell hívniuk a felhasználók figyelmét az internetes hirdetés előnyeire - például az ingyenes tartalmakra és szolgáltatásokra. A közlemény szerint a szektornak ráadásul gondosan figyelemmel kell kísérnie a szabályozást, hiszen minél sikeresebbé válik az online hirdetési forma, annál nagyobb figyelmet fordítanak majd a szabályozó hatóságok az ellenőrzésére, továbbá fokozott versenyre kell felkészülni a hagyományos hirdetési piac részéről is - olvasható a közleményben.
Hátulról jön és kicsinál. Mi az?
Digitális járvány: vírusirtóval is bekaphatja
Félregépelt webcímek: bajba kerülhet, ha mellényúl
Volt már valaha IMAX moziban?
Februárban jön a másfél milliárdos kis Vuk