Miközben a kábeles és más, helyhez kötött VoIP alapú telefonálás egyre népszerűbb, a vezetékes vonalak száma tovább csökkent. Az internet-előfizetések száma 1 év alatt 548 ezerrel gyarapodott, már majdnem elérte a 3,0 milliót, 54%-uk a széles sávú technológiához (xDSL és kábeltévé) kötődik. A mobilinternet-előfizetések száma meghaladta az 1 milliót.
A piac lassú telítődésére, a készülékcserék eltolódására és a céges, illetve háztartási költések visszafogására utal, hogy a mobiltelefon-előfizetések száma egy év alatt 24 ezerrel csökkent: az állomány 2010 II. negyedévének végén 11,9 millió volt. Ezen belül a havidíjas előfizetések száma ismét emelkedett, de ez sem tudta ellensúlyozni a feltöltőkártyás szegmens 452 ezres visszaesését. 100 lakosra 119 mobil-előfizetés jutott.
A mobilhálózatban a negyedév folyamán 2%-kal több hívást kezdeményeztek, mint az egy évvel korábbi időszakban, és 5%-kal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre átlagosan 371 percnyi beszélgetés jutott. Egy hívás átlagos hossza 2,1 perc volt.
Bár egyre több vállalkozás (köztük kábeltévé-szolgáltató) kínál vezetékes vonalat és hívásszolgáltatást, 2010 II. negyedévének végén – előzetes adatok szerint – az egy évvel korábbinál 144 ezerrel kevesebb, 3,0 millió vezetékes fővonal volt üzemben, ennek 21%-a VoIP-hangcsatorna (kábeltévés, illetve szélessávon megvalósuló helyhez kötött telefonszolgáltatás), 16%-a ISDN. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma az időszak utolsó napján alig 30 volt.
A vezetékes vonalakról indított hívások száma és időtartama 2009 II. negyedévéhez képest 7, illetve 6%-kal csökkent. A visszaesés hátterében a mobilforgalom emelkedése, valamint az egyre inkább terjedő ingyenes, ugyanakkor nem mérhető internetes telefonálási lehetőség áll.
Az egy vezetékes vonalra jutó beszélgetések (adatcélú forgalom nélküli) időtartama 428 perc volt, 1%-kal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,1 percet tett ki. Az árak mérséklődése, a gyakran jelentős ingyenes idősávot és díjmentes hálózaton belüli beszélgetést is tartalmazó csomagok terjedése nyomán az előfizetők kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek vezetékes telefonról, mint mobiltelefonról. Az összes telefonbeszélgetésre fordított idő több mint háromnegyedét mobilkészülékekről indított hívások tették ki.
Az internetpiac bővülése folytatódott: több a szolgáltató és az előfizető is. 2010 II. negyedévében az internetszolgáltatók száma 403 volt, 18-cal több, mint egy évvel korábban. A piac koncentrált, 16 cég tudhatja magáénak az előfizetések 90%-át. Az internet-előfizetések száma 2010 júniusának végén már majdnem elérte a 3,0 milliót, ez közel negyedével több, mint 2009 ugyanezen időpontjában.
Az internetpiac fejlődése – az egyre korszerűbb technológiák térnyerése mellett – a szolgáltatók közötti élesedő versenynek is köszönhető. A vezeték nélkülia/ szegmens egy év alatt 55%-kal bővült. A nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet,b/ ezen a szolgáltatási területen a növekedés 63%-os volt. Az összes internet-előfizetés több mint harmada a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 9 százalékponttal növekedett.
A vezetékes internet két legjelentősebb típusa közül éves viszonylatban a kábelhálózatos előfizetések 11%-kal gyarapodtak, az xDSL-előfizetések száma kismértékben csökkent. A széles sávú (kábeltévés és xDSL-) internetre történő előfizetések száma egy év alatt 4%-kal nőtt. Egyelőre nem képvisel nagy részarányt, de éves szinten 75%-kal bővült az egyéb – például a LAN (optikai) internetet is magába foglaló – kategória előfizetéseinek mennyisége.
Az összes előfizetésen belül 2009 II. negyedévének végéhez képest eltűnőben van a betárcsázós (kapcsoltvonali és ISDN együtt) csoport. 3, illetve 7 százalékponttal csökkent a kábeltévés és az xDSL-, viszont 8 százalékponttal lett magasabb a vezeték nélkülia/ szegmens előfizetéseinek részaránya.
Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel az II. negyedévben meghaladta a 33,7 milliárd forintot, ami az előfizetői akciók (például ingyenes hónapok) és a díjak mérséklődése miatt folyó áron 6%-kal kevesebb volt az egy évvel korábbinál.
Privátbankár