Már idén nyáron is hűthető lesz a Combino?
A BKV tájékoztatása szerint a Siemens Zrt.-vel kötött megállapodás értelmében az egyik megoldás az lesz, hogy a tesztjárművön a nyitható ablakok felületét kétszeresére növelik, a másik elképzelés szerint a meglévő szellőzőrendszert alakítják át, ennek köszönhetően a belső párás levegő helyére "friss, külső levegő áramlik" majd, a harmadik változatnál pedig a villamos középső kocsiszekrénye fölé légkondicionáló kerül, így a jármű közepére fújt hideg levegő keveredik majd az oldalsó szekrények melegebb levegőjével. Ezen kívül mindhárom átalakított villamoson a vezetőfülkékben lévő légkondicionálók az utastér legmelegebb pontjait fogják lehűteni - tájékoztatta az MTI-t a BKV.
Mint a cég korábban közölte: a három megoldás közül a legoptimálisabbat a későbbiekben mind a negyven Combinón alkalmazni fogják, a tesztelésre átalakított villamosok június elején készülnek el.
A szerdai tájékoztatás szerint ha azt a megoldást választják, hogy a vezetőfülke hűtésére alkalmas klímaberendezés segítségével az első peronra engedik a hideg levegőt, ez akár már idén nyáron megvalósítható az összes Combinón. Fodor Zsanett sajtóreferens tájékoztatása szerint, ha nagyteljesítményű hűtőberendezést szerelnének az összes villamosra, akkor ezek a munkák csak 2008 májusára tervezhetők, bár az átalakítások költségeit, azok fedezetét még tisztázni kell.
Lehűtenék a Combinókat
Leálltak a villamosok, trolik - áram-gondok a BKV-nál
MTI