.jpg)
A világ 48 országában összesen 26.300 rendszeres internetezőt megkérdező kutatás rámutat arra, hogy Európában a legtöbbek által vásárolt könyv után a ruházati cikk következik, harmadik az elektronikus szórakoztató eszközök termékcsoport, negyedik pedig a repülőjegy. Magyarországon viszont a számítógépes hardver a második, a ruházati cikk a harmadik, az elektronikus szórakoztató eszközök csoportja a negyedik.
Az online repülőjegy értékesítés terén, amíg az európai megkérdezettek 26 százaléka vett vagy foglalt az elmúlt három hónapban jegyet, Magyarországon ez az arány 11 százalék - derül ki a kutatásból.
Hasonló arány mutatkozik a zenevásárlás esetében is: amíg Európában a válaszadók 23 százaléka, Magyarországon mindössze 8 százaléka vásárolt zenét az interneten.
A internetes tájékozódás területén is eltérés mutatkozik Magyarország és a nemzetközi trendek között - áll a közleményben. Itthon tíz internetezőből négy valamelyik keresővel talál rá olyan kínálatra, amely megnyeri tetszését, a második leggyakoribb beszerzési forrás a megszokott oldal, harmadik az ismerősök, családtagok tanácsa, negyedik pedig a weben talált ajánlás vagy hirdetés.
Ezzel szemben világszerte az internetezők többsége az általa ismert honlapokat részesíti előnyben, második legelterjedtebb út az online vásárláshoz a "szörfölés" a világhálón, a harmadik valamelyik keresőprogram, negyedik pedig egy valahol látott kedvező ajánlat - olvasható a közleményben.
A fizetési módok közül az európai válaszadók többsége a hitelkártyát részesíti előnyben, majd csaknem fele-fele a PayPal online fizetési rendszert, továbbá az átutalást bankon keresztül.
Ezzel szemben Magyarországon legkedveltebb a pénz utalvánnyal való elküldése, amely forma megelőzi az utánvétet, valamint a vevő általi készpénzes fizetést, és csak ezután következik a banki átutalás.
Olcsóbb lesz az eurós átutalás
Senki többet, harmadszor: kocsikra is licitálhat
Látványosan nő az internetes eladás a cseheknél
50 százalékkal is nőhetnek az internetes eladások (hanganyag)
MTI