A piackutató intézet jelentése szerint a második negyedévben lelassult a készülékek cseréje, és akik vásárolnak, takarékossági okból azok is inkább középkategóriás telefonokat vesznek a csúcsmodellek helyett.
A második negyedévben világszerte 304,7 millió mobiltelefont értékesítettek a cégek, 12 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Gartner előrejelzése szerint az év egészében 11 százalékkal növekedhet az értékesítés tavalyhoz képest, és elérheti az 1,28 milliárd készüléket, a növekedés üteme azonban elmarad a tavalyi 16 százaléktól.
A felzárkózó piacokon tovább nőtt a mobilhálózatba újonnan belépők száma. A gyártók reménysége ezért továbbra is ez a térség a fejlett országok piacának telítettsége miatt |
A piacvezető változatlanul a finn Nokia, 120,4 millió készülék értékesítésével, 39,5 százalékos részesedéssel. A második helyen a Samsung áll, 45,7 millióval, 15,2 százalékkal. A Motorola tartja harmadik helyét, de piaci részesedése jelentősen csökkent tavalyhoz képest, 14,5 százalékról 10 százalékra, s miközben valamennyi versenytársa növelte eladásait, nála 38,5 millióról 30,4 millióra esett vissza az értékesítés.
A magyarok is kezdik felfedezni, mire jó a net
T-rendváltás: rá sem ismerünk a Telekomra?
Az Apple bevallotta: képes manipulálni az iPhone-t
Esély a nagyobb mobil-lefedettségre
Anyós, mobil, bombázó: mi vonja el a figyelmünket?
MTI