Már nem úgy veszteséges az Opel, mint ahogy régen
Az átalakítással járó költségek miatt ismét veszteséges negyedévet zárt az Opel, bár termelését és eladásait egyaránt növelte. Az amerikai anyavállalat a General Motors európai érdekeltsége, az Opel, és brit "kistestvére" a Vauxhall az első negyedévben 390 millió dollár (263 millió euró) veszteséget szenvedett el.
2010 negyedik negyedévében 568 millió dollár volt a az üzleti veszteség, első negyedévében pedig 477 millió dollár. Tavaly az Opel 1,76 milliárd dollár veszteséget szenvedett el.
Az Opel és a Vauxhall értékesítése azonban emelkedett az első negyedévben. A január-márciusi periódusban 320 ezer autót adott el a két márka, szemben a 2010 első negyedévi 295 ezerrel. A termelés 344 ezer autóra emelkedett 305 ezerről. Nick Reilly, a GM európai üzletágának igazgatója az idén üzleti eredmény szinten a fedezeti pont elérését, 2012-re pedig már jelentős nyereséget helyezett kilátásba.
MTI