> A válaszok között elmondta azt is, hogy a vasúti pálya felújítására keveset tudtak fordítani, hiszen az európai uniós támogatások igénybevételéhez szükséges 20 százalék önerő előteremtése gondot jelentett. A MÁV-nál abban az időben 11-12 ezerrel csökkent a létszám, részben felmondással, nyugdíjazással, illetve az alap tevékenységhez nem tartozó munkák kiszervezésével. A Józsefvárosi pályaudvart pedig azért zárták be, mert Mándoki szerint a fővárosi forgalmat a három nagy pályaudvar is el tudja látni. Ványi Sándor, a MÁV Zrt. Debreceni Járműjavítójának ügyvezetője, aki 2004 és 2006 között vezette a céget, elmondta, hogy a német vasúttal kötött járműgyártási szerződés aláírására - amely milliárdos veszteséget jelentett a járműjavítónak - a MÁV Zrt. igazgatóságától kapott felhatalmazást, és a szerződés elnyeréséhez vezető tender alatt több esetben is kérte a MÁV szakértőinek segítségét a kockázatok felméréséhez. Az ülésen Göndör István szocialista képviselő tiltakozott Spaller Endre KDNP-s képviselő "egyéni karriert építő módszerei ellen". Göndör István szerint Spaller Endre egy korábbi sajtótájékoztatón olyan nyilatkozatott tett, amely a bizottság egészének árt, mert olyan témát állított be bizottsági anyagként, amely nem szerepelt eddig napirenden. A szocialista képviselő visszautasította a KDNP-s politikus sajtótájékoztatóján a személyét ért kijelentéseket is. Spaller Endre válaszában közölte: az adatokat a MÁV adta a bizottsági munkájához, és nem állította, hogy a bizottság ezzel foglalkozott.MTI" /> > A válaszok között elmondta azt is, hogy a vasúti pálya felújítására keveset tudtak fordítani, hiszen az európai uniós támogatások igénybevételéhez szükséges 20 százalék önerő előteremtése gondot jelentett. A MÁV-nál abban az időben 11-12 ezerrel csökkent a létszám, részben felmondással, nyugdíjazással, illetve az alap tevékenységhez nem tartozó munkák kiszervezésével. A Józsefvárosi pályaudvart pedig azért zárták be, mert Mándoki szerint a fővárosi forgalmat a három nagy pályaudvar is el tudja látni. Ványi Sándor, a MÁV Zrt. Debreceni Járműjavítójának ügyvezetője, aki 2004 és 2006 között vezette a céget, elmondta, hogy a német vasúttal kötött járműgyártási szerződés aláírására - amely milliárdos veszteséget jelentett a járműjavítónak - a MÁV Zrt. igazgatóságától kapott felhatalmazást, és a szerződés elnyeréséhez vezető tender alatt több esetben is kérte a MÁV szakértőinek segítségét a kockázatok felméréséhez. Az ülésen Göndör István szocialista képviselő tiltakozott Spaller Endre KDNP-s képviselő "egyéni karriert építő módszerei ellen". Göndör István szerint Spaller Endre egy korábbi sajtótájékoztatón olyan nyilatkozatott tett, amely a bizottság egészének árt, mert olyan témát állított be bizottsági anyagként, amely nem szerepelt eddig napirenden. A szocialista képviselő visszautasította a KDNP-s politikus sajtótájékoztatóján a személyét ért kijelentéseket is. Spaller Endre válaszában közölte: az adatokat a MÁV adta a bizottsági munkájához, és nem állította, hogy a bizottság ezzel foglalkozott.MTI" />
1p

A MÁV Zrt. számára az elmúlt évtized elején stratégia célként tűzték ki, hogy a céget mint utolsó szocialista nagyvállalatot szembesítsék a piacgazdaság kihívásaival - mondta kedden Mándoki Zoltán, aki 2002 és 2005 között volt a MÁV vezérigazgatója, az Országgyűlés MÁV-vizsgáló bizottságának ülésén.

Mándoki Zoltán kérdésekre válaszolva arról számolt be, hogy irányítása alatt a vasúttársaságnál az Európai Unió szabályainak megfelelő új szervezeti struktúrát alakítottak ki, amelynek során különválasztották az állami feladatot és az üzleti vállalkozást.

A személyi kérdésekre vonatkozóan Mándoki Zoltán kifejtette, hogy az új szervezeti struktúrának megfelelő állásokra a munkatársakat pályázatokon választották, a jelentkezéseket külső szakértők bevonásával bírálták el. Szerinte a vasútnál az akkor dolgozók közül sokan "nem ütötték meg azt a mércét", amely elvárható lett volna, példaként említette, hogy a 60 ezer főből mindössze 6 százalék beszélt valamilyen idegen nyelvet.

Mándoki Zoltán elmondta, hogy 2002-ben a vasút nem felelt meg az akkori fogyasztói elvárásoknak, a vasúti pálya és a vonatok állapota nem volt megfelelő színvonalú.

A tanácsadók foglalkoztatására vonatkozó képviselői kérdésre Mánkoki Zoltán közölte: a Boston Consulting tanácsadó céggel közösen dolgozták ki a budapesti elővárosi vasúti közlekedés javítására vonatkozó javaslatokat, például a zónázó ütemes menetrend bevezetését a váci vonalon, illetve végig vették a vállalat működtetéséhez szükséges feladatokat. Az IFUA Horváth tanácsadó céggel a vállalati kontrolling rendszert alakították ki, amely korábban nem létezett a vasúttársaságnál - mondta Mándoki Zoltán.

Jó üzlet a MÁV-nál takarítani?

A MÁV-nál az elmúlt nyolc évben közbeszerzés nélkül, 4,2 milliárd forintos kiadási költséggel végzett takarítási munkákat tette szóvá csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján a kereszténydemokrata Spaller Endre, aki szerint az ügyben MSZP-s politikusok is érintettek.

Bővebben>>

A válaszok között elmondta azt is, hogy a vasúti pálya felújítására keveset tudtak fordítani, hiszen az európai uniós támogatások igénybevételéhez szükséges 20 százalék önerő előteremtése gondot jelentett. A MÁV-nál abban az időben 11-12 ezerrel csökkent a létszám, részben felmondással, nyugdíjazással, illetve az alap tevékenységhez nem tartozó munkák kiszervezésével. A Józsefvárosi pályaudvart pedig azért zárták be, mert Mándoki szerint a fővárosi forgalmat a három nagy pályaudvar is el tudja látni.

Ványi Sándor, a MÁV Zrt. Debreceni Járműjavítójának ügyvezetője, aki 2004 és 2006 között vezette a céget, elmondta, hogy a német vasúttal kötött járműgyártási szerződés aláírására - amely milliárdos veszteséget jelentett a járműjavítónak - a MÁV Zrt. igazgatóságától kapott felhatalmazást, és a szerződés elnyeréséhez vezető tender alatt több esetben is kérte a MÁV szakértőinek segítségét a kockázatok felméréséhez.

Az ülésen Göndör István szocialista képviselő tiltakozott Spaller Endre KDNP-s képviselő "egyéni karriert építő módszerei ellen". Göndör István szerint Spaller Endre egy korábbi sajtótájékoztatón olyan nyilatkozatott tett, amely a bizottság egészének árt, mert olyan témát állított be bizottsági anyagként, amely nem szerepelt eddig napirenden. A szocialista képviselő visszautasította a KDNP-s politikus sajtótájékoztatóján a személyét ért kijelentéseket is.

Spaller Endre válaszában közölte: az adatokat a MÁV adta a bizottsági munkájához, és nem állította, hogy a bizottság ezzel foglalkozott.

MTI

 

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG