.jpg)
A népszerűség ellenére úgy tűnik, a hazai vállalatok spórolnak, s ez főleg a felső vezetői autók típusán érződik. Tavaly az előző évekhez képest megcsappant a drága járműveket élvezők száma: a felső vezetőknek mindössze a 15 százaléka kaphatott luxusfelszereltségű gépkocsit, háromnegyedük viszont csak középkategóriásat.
A felmérés tapasztalatai szerint ha egy vállalatnál a középvezetők is jogosultak a cégautóra, akkor a háromnegyedük vezet középkategóriás, s csak elenyésző arányuk – öt százalékuk – luxuskocsit. A részt vevő vállalatok 45 százalékánál az értékesítéssel foglalkozó munkatársak közepes, 20 százalékánál pedig kompakt gépkocsi használatára jogosultak.
Nagylelkűbbek viszont a cégek a magánhasználatot illetően. Három évvel ezelőtt még csak a munkaadók kétharmada engedélyezte a vállalati személygépkocsik magáncélra való használatát, 2007-ben ezt háromnegyedük tette lehetővé.
Érdekes, hogy míg három évvel ezelőtt a vállalatok több mint fele még megvásárolta a gépkocsikat, és csak 38 százalékuk lízingelte azt, a bérlet lehetőségével pedig kicsivel több mint egytizedük élt, addig 2007-re ezek az arányok felborultak. Manapság a cégek közel egyharmada megvásárolja a gépkocsikat, kétharmaduk lízingeli, és csak néhány százalékuk bérli a vállalati járműveket- olvasható a gazdasági lapban.
Ingyen üzemanyag, bárkinek: tankolj fáradt olajat!
Autópálya-építés kisajátítás nélkül? Hát persze!
Dízel: még az APEH is 300-on innen látja
Megsarcoltatnák az autógyárakat - nem kicsit
Soha többé autópályamatricát!
Világgazdaság